Projektové vyučovanie charakterizuje trend dnešnej doby. Využívajú ho aj na Pedagogickej a sociálnej akadémii v Turčianskych Tepliciach.
TURČ. TEPLICE. Komisia odborných predmetov v tejto škole vypracovala zadanie pre žiakov druhých ročníkov, ktorí sa mali vo svojom projekte venovať téme: Rodina, včera, dnes a zajtra. Venovalo sa mu 120 žiakov približne mesiac a v máji pripravili pre študentov školy netradičný deň, v rámci ktorého pred auditóriom školy odprezentovali to, čo si k danej téme pripravili. Ich cieľom bolo predovšetkým vytvoriť presvedčivú predstavu o tom, aká má byť budúca rodina, a to s odkazom na to, čím bola a čo zabezpečovala v minulosti.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Žiaci rodinu prezentovali z rôznych hľadísk. Všimli si jej poslanie, funkcie, východné štýly v rodine, problémy v rodine, postoje rodiny k spoločnosti, škole, nezabudli na literatúru o rodine, výtvarné diela v tejto oblasti a na to, ako sa tieto fenomény v jednotlivých historických obdobiach menili a vyvíjali. Každá trieda si podľa vyžrebovaného obdobia pripravila prezentáciu, a to od scény, kostýmov cez výstupy, recitácie, etudy, jedlo, tance... Odborná porota potom konštatovala, že projekt bol dobre pripravený, triedy poskytli divákom zážitok a poučenie. Víťazov určila porota a hlasovacie lístky, ktoré vypísali učitelia a žiaci. Podľa poroty bola najlepšia II. A trieda (Rodina v praveku), druhí skončili béčkari a ich Rodina v stredoveku a tretie miesto patrí céčkarom, ktorí súťažili s Rodinou v staroveku. Divácke hlasovanie dopadlo odlišne. Prvenstvo prisúdilo béčkarom, druhé miesto déčkarom (Rodina v súčasnosti) a tretie áčkarom.
Autor: L. POLERECKÁ