MARTIN. Maturanti si len nedávno vyzliekli slávnostný odev, odopli zelenú stužku a už poznáme výsledky ich úspešnosti v rámci škôl nielen v Turci, ale na celom Slovensku.
Stredné školy z okresu Martin a Turčianske Teplice sa snažili čo najlepšie pripraviť svojich študentov na „skúšku dospelosti“.
Maturitná skúška pozostávala z externej časti a písomnej formy internej časti. Po prvýkrát v tomto školskom roku žiaci gymnázií povinne maturovali z cudzieho jazyka na vyššej úrovni obtiažnosti - úrovni B2. Žiaci stredných odborných škôl a konzervatórií si mohli vybrať medzi úrovňami B1 (nižšia) a B2 (vyššia úroveň). Taktiež sa mohli rozhodnúť aj pre externú časť maturitnej skúšky z matematiky, ktorá predstavuje voliteľný maturitný predmet.
Kto je v našom regióne najlepší?
Medzi turčianskymi školami v externej časti maturitnej skúšky z predmetov: slovenský jazyk a literatúra, matematika a anglický jazyk sa na popredných priečkach umiestnili: Gymnázium Jozefa Lettricha v Martine, Bilingválne gymnázium Milana Hodžu v Sučanoch, ako aj Gymnázium Viliama Paulínyho-Tótha v Martine. Gymnázium Jozefa Lettricha vlani dokonca skončilo ako najlepšia štátna škola na Slovensku medzi gymnáziami. Výborné výsledky maturít 2012 zhodnotil riaditeľ tohto gymnázia Igor Libo. Podľa neho úspešnosť viacročných gymnázií spočíva práve v dĺžke štúdia.
„Pozitívom je aj to, že žiakov na štúdium berieme na základe úspešnosti prijímacích skúšok, ktoré si sami pripravujeme a aj to, že si stále môžeme vyberať, keďže záujem o školu je 2 až 3-násobne vyšší ako sú možnosti prijatia.“
Riaditeľ tiež ocenil kvalitu pedagogického zboru, v ktorom sa miešajú skúsenosti starších kolegov s nápadmi a podnetmi mladších kolegov.
Strojári chcú popracovať na jazykoch
Stredné odborné školy v triedach končiacich maturitou dopadli v niektorých predmetoch, v porovnaní s gymnáziami viditeľne horšie. Otázku, prečo je to tak, sme položili riaditeľovi Spojenej školy - SOŠ strojníckej Martin Jozefovi Zanovitovi.
„Čo sa týka externej časti testov zo slovenského jazyka a literatúry môžeme byť s výsledkami spokojní, horšie je to s cudzími jazykmi. Aj preto sme zvýšili náročnosť prípravy študentov o odbornú terminológiu strojársku a elektrotechnickú. Do budúcna budeme musieť pravdepodobne zvýšiť dotáciu hodín v cudzích jazykoch, “ zamýšľa sa Jozef Zanovit.
Ako ďalej uvádza, svojim zástupcom dal za úlohu analyzovať výsledky maturitných skúšok, na základe ktorých následne príjmu opatrenia, aby sa škola v regionálnom porovnávaní zlepšila.