MARTIN. Nárokom na široký komplex informácií, ktoré dnes považuje návštevnícka verejnosť za štandardné, sa mesto rozhodlo vyjsť v ústrety povolením inštalácie i-Point-ov na teritóriu Martina. Prostredníctvom nich turisti, ale i obyvatelia mesta, získajú veľmi rýchlo základné informácie, a to rovno z miesta ich inštalácie, ako aj z domácností či kancelárií s prístupom cez internet. Pôjde o informácie typu – ubytovanie, gastronómia, kultúra, doprava, história mesta, mapy mesta a okolia. Na projekte spolu s mestom participujú spoločnosti Brantner Fatra, Turčianska vodárenská spoločnosť, Martico, a.s., Martico, s.r.o., ďalej Turiec a Orange. Rozpočet mesta ich inštalácia a prevádzka bude stáť jedno euro ročne.
Na úvod budú I-Point-y inštalované na troch miestach – pred sídlom Turisticko-informačnej kancelárie na Ulici A. Kmeťa tak, aby informácie pre turistov nelimitoval prevádzkový čas kancelárie, ale mohli mať k nim prístup kedykoľvek, ďalej oproti vchodu do sídla Mestského úradu v Martine a tretí i-Point bude v priestoroch Obchodného centra Tulip, v ktorom registrujú zvýšený pohyb návštevníkov mesta.
V budúcnosti by sa i-Point-y mohli nainštalovať na pešej zóne v exteriéri alebo interiéri niektorých prevádzok, ktoré prejavia záujem o takýto servis, a mesto uvažuje aj o inštalovaní informačných bodov v jednotlivých mestských častiach. Ich lokalizáciu určia výbory mestských častí, i-Point-y budú aj v lyžiarskych strediskách a ďalších miesta v regióne, ktoré navštevujú Martinčania a o ktoré je záujem aj zo strany turistov.
Budúcnosť i-Point-ov si radnica predstavuje aj v rozšírení ich možností na spätnú väzbu od obyvateľov. Ľudia ich budú môcť využívať na otázky a námety v oblasti servisu – napríklad na operatívne reakcie na odvoz komunálneho odpadu či iných služieb, s ktorými sú Martinčania v dennom kontakte. Práve preto je dôležité aby sieť i-Point-ov zahustila aj mestské časti.