Utorok, 20. október, 2020 | Meniny má VendelínKrížovkyKrížovky

Vymenili kolieska, chcú, aby úrad fungoval lepšie

Od prvého júla tohto roku došlo k zmene organizačnej štruktúry na Mestskom úrade v Martine. Keďže je už druhou zásadnou počas primátorovovania Andreja Hrnčiara a tá prvá sa uskutočnila po audite, za ktorý radnica zaplatila, zaujímalo nás, aké dôvody má no

S novou štruktúrou. Zmeny podľa radnice ocenia poslanci i občania.S novou štruktúrou. Zmeny podľa radnice ocenia poslanci i občania. (Zdroj: Autorka)

vé preskupenie úradníkov.

MARTIN. Na radnici tvrdia, že zmena sa udiala s cieľom poskytnúť rýchlejšie a efektívnejšie služby pre ľudí a zjednodušiť chod mestského úradu po finančnej i časovoorganizačnej stránke.

Časť zmien vyplynula z legislatívy

„Zmenu by sme mohli prirovnať k doladeniu stroja, v ktorom sme preskupili kolieska, aby fungoval lepšie,“ povedal na margo zmien hovorca mesta Jozef Petráš, pričom uviedol aj dôvody, prečo sa tak stalo. „V niektorých prípadoch zmeny súvisia s vnútorným usporiadaním jednotlivých organizačných útvarov na oddelenia a referáty, v iných vyplynuli zo zmien legislatívy. Napríklad na ekonomickom odbore v súvislosti s vydávaním rozhodnutí v daňovom konaní.“

Skryť Vypnúť reklamu

Počet zamestnancov sa na úrade nezmenil, k ich nárastu došlo len v rámci terénnej sociálnej práce. Trom terénnym pracovníkom ale mzdu prepláca fond sociálneho rozvoja.

Kancelária s novými povinnosťami

Zmeny sa týkajú štyroch okruhov práce úradu. Predovšetkým – došlo k vytvoreniu útvaru komunikácie, marketingu, protokolu a zahraničných vzťahov, čím sa v kancelárii primátora sústredili činnosti týkajúce sa prezentácie mesta navonok. Hlavným cieľom útvaru je budovať jednotný grafický dizajn vizuálnych komunikačných výstupov meste a vizuálnu jednotnosť imidžu mesta, ale aj komunikáciu, PR aktivity a event manažment pre primátora, poslancov a úrad. Útvar vedie Jozef Petráš.

Agenda majetku pod jednu strechu

Druhou zmenou je zrušenie odboru majetku a služieb a organizačno-právneho odboru. Ich agenda bola začlenená do odboru všeobecnej správy a majetkovoprávneho odboru. Prvý vedie Ľubica Turčanová a druhý Iveta Šugárová.

Skryť Vypnúť reklamu

„Nová náplň majetkovoprávneho odboru má viesť k zjednoteniu majetkovej agendy na jednom oddelení, čo klienti ocenia. Agenda sa rozdelí podľa jednotlivých mestských častí, každá bude mať prideleného referenta, ktorý podrobne zmapuje svoj obvod a bude povinný komplexne riešiť pridelené územie,“ informuje hovorca a dopĺňa, že k povinnostiam referenta bude patriť nielen agenda vlastníckych práv mesta, ale aj nevysporiadaných pozemkov v príslušnej mestskej časti, bude sa starať o údržbu a efektívne využívanie budov, nebytových priestorov a pozemkov.

„Bude tiež pripravovať návrhy kúpnych či nájomných zmlúv, zmlúv o vecnom bremene, výpožičke a podobne a bude zároveň tiež kontaktnou osobou pre výbory mestských častí, stavebný úrad či iné organizačné útvary mesta,“ obhajuje novú organizačnú štruktúru J. Petráš a podčiarkuje, že takto na radnici dochádza k spojeniu úzko prepojených agend, akými sú správa majetku, jeho vysporiadanie, evidencia, exekúcie či právne služby.

Skryť Vypnúť reklamu

Doprava pod útvar hlavného inžiniera

Treťou zo zásadných zmien novej organizačnej schémy úradu je začlenenie špeciálneho stavebného úradu na úseku dopravy pod útvar hlavného inžiniera – stavebný úrad a ŠFRB, čo vyplynulo z potreby spoločného zastrešenia preneseného výkonu štátnej správy. Štvrtá zmena je zmenou názvu. Z oddelenia strategického rozvoja a zahraničných vzťahov sa stalo oddelenie regionálneho rozvoja.

Zmeny päť rokov po audite

Podozrenie, ktoré vyslovil poslanec Imrich Žigo (SaS, SDKÚ-DS, OKS) na augustovom rokovaní mestského zastupiteľstva, že nová organizačná štruktúra kopíruje stav spred času nástupu A. Hrnčiara do funkcie primátora, hovorca vyvracia.

„Napríklad - bývalý odbor správy majetku zastrešoval aj autoprevádzku, stráženie úradu, skladové hospodárstvo a nespadalo pod neho právne oddelenie. Dnes majetkoprávny odbor rieši správu majetku komplexne, čo je najdôležitejšia zmena novej organizačnej štruktúry. Alebo, komunikácia a prezentácia mesta boli roztrúsené po viacerých útvaroch, dnes sú v jednom. Odbor všeobecnej správy sa zaoberá ľudskými a materiálnymi zdrojmi komplexne, vrátane matriky a registra obyvateľov, predtým čas výkonu tohto odboru bola pod odborom správy majetku. Teraz sa podarilo sústrediť na jednom oddelení aj výkon štátnej správy na úseku bytovej politiky a stavebného poriadku, čo predtým nebolo,“ argumentuje.

Radnica dôvodí, že zmeny sa dejú v prospech občana. Ak budú spokojní ľudia, preskupenie zamestnancov a agendy má význam.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Downtown Bratislavy sa rozrastie o nový rezidenčný projekt
  2. Na Slovensku pribúdajú nové bankomaty. Viete čo v nich vybavíte?
  3. Zamestnanec chcel príspevok na stravu, no šéf mal iný názor.
  4. Home (ale aj) Office
  5. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  7. Zelená Bratislava
  8. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  9. Znečistenie riek už možno nebude možné zastaviť
  10. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové
  1. Počas pandémie je dôležité aj správne kúrenie
  2. Bezbariérové vozidlo
  3. Na NFŠ môže byť rýchlo 72 špeciálnych lôžok pre COVID 19
  4. Zaplatiť za kávu či obed pomocou správy v čete? Už čoskoro
  5. Covid a post-Covid: Ako sa chrániť pred kybernetickými útokmi?
  6. Zelená Bratislava
  7. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár
  8. Ruža zmeny
  9. Úpravy automobilov pre ZŤP
  10. No Finish Line v Bratislave sa presúva do virtuálneho priestoru
  1. Rysy navštívi päťtisíc ľudí denne. Ako vyzerá denný chod chaty 28 970
  2. Jedlo v Bratislave: Tieto reštaurácie určite vyskúšajte 16 211
  3. Kam sa vybrať za jesennými výhľadmi? 14 960
  4. Čo bude s gastráčmi a miliardy z EÚ ako prekliatie? 13 788
  5. Vyučujú školy informatiku dobre? Tieto patria medzi ukážkové 12 544
  6. Pravá strana Dunaja môže vďaka Inchebe získať novú tvár 11 109
  7. Ako vidia budúcnosť deti zo základných škôl? Budete prekvapení 9 587
  8. Toto sú povolania budúcnosti. Niektoré prekvapili 9 181
  9. Korenie sexuálneho života po päťdesiatke. Tieto tipy vyskúšajte 9 121
  10. Hodnotenie profesionála: Ako obstáli obľúbené hotely v Tatrách? 8 897
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Turčania takmer týždeň zápasili s povodňami

V Turčianskych Tepliciach sa liala voda z polí od Dolnej Štubne, na Dubovom museli pre zaliatu cestu meniť dopravné značenie, v Blažovciach živel ohrozoval príbytky, v Rakove ratovali gazdovstvá a v Košťanoch sa rieka Turiec vyliala na rozsiahle územia.

Aj v Blažovciach sa už chystali vrecia s pieskom.

Hokejisti by mohli dostať peniaze do dvoch týždňov

Spojenie dvoch najvyšších hokejových súťaží zväz nepodporil. Nedovoľujú to normy.

Na ľade naraz trénuje len päť hráčov a brankár.
V nemocnici pribudlo ďalšie odberové miesto, testy už robia dva tímy.

Prezidentka Zuzana Čaputová v Martine, vyjadrila sa aj k celoplošnému testovaniu

So zdravotným personálom nemocnice sa rozprávala o tom, ako zvládajú nápor nových pacientov nakazených ochorením Covid –19, ale aj o tom, či sú personálne i lôžkové kapacity nemocnice dostačujúce.

Prezidentka Zuzana Čaputová dnes v Martine poďakovala všetkým lekárom aj zdravotníckemu personálu.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Koronavírus si vyžiadal prvú obeť z radov zdravotníkov

Obvodný lekár v Lokci podľahol ochoreniu COVID-19, mal len 48 rokov.

Vojaci kontrolujú miesta určené na testovanie Oravcov

Samosprávy musia do piatka rána pripraviť priestory, kde sa uskutočnia odbery. Oravcov budú testovať trikrát.

V nemocnici v Čadci zomrel pacient na COVID-19

Čadca je červeným okresom, Kysucké Nové Mesto ostáva oranžovým.

Už ste čítali?