lovek nemá v peňaženke napríklad drobný peniaz.
MARTIN. Ja som jedného dňa nemala. Desaťeurovku som si v panike vybrala po prekutraní peňaženky už keď bolo neskoro. Stojac pred pani šoférkou mala som čo robiť, aby som si neudrela hlavu. Tak mala naponáhlo. Kam sa tí vodiči tak ponáhľajú, keď častokrát vás nechajú vojsť len do pol otvorených dverí a šľapnú na plyn, aj keď ste ešte ani poriadne nezaplatili. Potom v autobuse lietate ako rogalo, chrániac si svoje telo pred udretím.
Aj táto pani šoférka sa niekam náhlila. Bombónikom však bola jej mrazivá tvár a odmietavý postoj k mojej desaťeurovke. Najprv nič nehovorila, až keď sa opäť pozrela na bankovku, iba odvrkla, že nemá z čoho vydať a aby som sa prešla po autobuse a rozmenila si. V autobuse sedelo asi 5 ľudí, možno by sa našiel niekto, kto by pomohol s drobnými. A možno nenašiel. Pretože to sa nestáva často a šance sú malé. Častejšie by sa však malo stávať to, že vodič autobusu by mal mať v zásobe dosť drobných a vyhovieť tak cestujúcemu, ktorý má v peňaženke iba bankovku. Veď desaťeurovka nie je až taký veľký peniaz. Ale ešte častejšie by sa malo stávať to, že ak k takejto situácii dôjde, tak vodič autobusu, ak naozaj tie drobné nemá, mal by sa aj patrične správať. Náš zákazník – náš pán. Vysvetliť cestujúcemu situáciu ľudsky a tak, aby cestujúci po vystúpení nemal pocit, že je druhotriedny a vyhodený.
Iba nedávno zdražela mestská doprava a dokonca sa vymyslel aj mesačný poplatok v hodnote 0,70 centov za mestskú kartu. Ak často necestujete a nevlastníte mestskú kartu, musíte si zaplatiť za lístok 0,70 centov, čo nie je málo. Za tento peniaz by sme k balíku mali dostať aspoň profesionálne správanie vodičov SAD.
S pani vodičkou sa nedalo dohodnúť, na najbližšej zastávke mi dokorán otvorila dvere a ja som vystúpila. Do hlavy sa mi vtrela myšlienka, či by pani rovnako postupovala, aj keby slúžila v poslednom nočnom spoji.
Na zastávke som nepobudla dlho, o chvíľu už frčala záchrana. Biela strela. A v nej usmievavý vodič. Aj moju bankovku vzal a rýchlo, bez reptania, mi ju rozmenil. Pri vystupovaní mi venoval ďalší úsmev, poďakovanie a pozdrav na rozlúčku. Tomu sa hovorí kompletný balík služieb...
Autor: Jana Jesenská