Hrabinčania môžu ísť do obce akurát v gumákoch alebo zdĺhavou obchádzkou

Zabahnené topánky, prekážky na ceste či dlhá obchádzka do centra dediny. Aj toto sú problémy, s ktorými sa v ostatnom čase museli vysporiadať obyvatelia Sučian bývajúci na Hradiskách.

Tam kde bol pri železnici kedysi prechod je teraz jama.Tam kde bol pri železnici kedysi prechod je teraz jama. (Zdroj: ANDREA DUDRÁKOVÁ)

SUČANY. Približne 500 Sučancov, ktorí bývajú v časti Hradiská, rieši pre prebiehajúcu výstavbu diaľnice problém, ako sa dostať z hornej časti obce do centra alebo do práce na vlak na železničnú stanicu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ich zaužívanú trasu po starom moste im zahatali pracujúci robotníci, veľké nákladné autá, mohutné stroje a najmä množstvo rozkopaných jám.

Na miestny obecný úrad preto denne prichádzajú občania a sťažujú sa na neprístupnú pôvodnú cestu, ktorá viedla popri hrádzi od starého mosta, kde je momentálne stavenisko plné blata. Sučanci tak majú na výber. Buď pôjdu cestou, ktorou sú zvyknutí a zašpinia sa od nánosov blata a množstva kaluží alebo sa vyberú značnou obchádzkou po novom moste, kde musia dokonca prekračovať zvodidlá.

SkryťVypnúť reklamu

Problémy nastávajú najmä večer, kedy miestni ľudia, ktorí vystúpia z vlaku alebo sa chcú dostať na Hradiská klasicky cez stanicu, musia ísť neosvetlenou cestou, pretože kvôli prácam na diaľnici robotníci z tejto komunikácie dokonca odstránili lampy.

Tma a nástrahy na ceste

O svoju skúsenosť sa s nami podelila aj 65-ročná dôchodkyňa z Hradísk.

„Nech nám niekto príde ukázať, ako sa mám dostať dolu do Sučian popri jamách, okolo kopy hliny a mokrej trávy, nehovoriac o tom, že musím prekračovať zvodidlá, aby som sa dostala na cestu. Je to problém aj pre mamičky s kočíkmi a o dôchodcoch s paličkami ani nehovorím,“ rozhorčila sa seniorka.

Rozčarovaný zo situácie bol aj 25-ročný Lukáš.

„Do dediny chodím radšej autom, aby som nemusel ísť pešo cez to blato a celý sa zašpiniť. Je to nebezpečné najmä v noci, lebo svetlá pri ceste nesvietia a človek sa bojí, že spadne do nejakej rozkopanej jamy.“

SkryťVypnúť reklamu

Cez bahnitý úsek prechádzala na bicykli aj 24-ročná Zuzana, ktorý tadiaľ išla po prvýkrát od rozkopávky. „Je to katastrofa, všade je veľa bahna a vody, vrčia tu stroje, ledva som našla prístupnú cestu a nechápem ako tadiaľto dokážu ľudia vôbec pešo prejsť. Ešteže mám bicykel,“ posťažovala sa.

Obec je bezmocná, ale snaží sa

Kritickosť situácie si uvedomujú aj na Obecnom úrade (OcÚ) v Sučanoch a preto už niekoľkokrát žiadali investora výstavby Národnú diaľničnú spoločnosť (NDS) o nápravu, keďže obci počas stavebných prác prisľúbili zabezpečenie vhodnej cesty, kadiaľ by sa ľudia z Hradísk do obce bez problémov dostali.

„Obec je v tomto prípade len v pozícií štatistu, ktorá kroky NDS môže akurát pripomienkovať, čo ona nemusí a doteraz ani nebrala v úvahu. Úsek, v ktorom stavbári pracujú je staveniskom a podľa zákona by tam ľudia nemali vôbec čo hľadať. Stále len niečo sľubujú a nerešpektujú nás, lebo nevytvorili žiadny iný priestor, kadiaľ by peší mohli chodiť. Akurát bola spevnená pieskom časť cesty smerujúcej od železničnej trate na asfaltku, ktorá je však neosvetlená a zablatená,“ informoval prednosta OcÚ Vladimír Olbert, podľa ktorého ďalším riešením zahrnutým v projekte bolo spevnenie ochranného valu Váhu vedúceho od starého mosta k stanici. Obec navrhla aj inú možnosť.

SkryťVypnúť reklamu

„Chceli sme, aby občania z Hradísk prechádzali pozemkom bytoviek v blízkosti nového mosta, na ktorý by sa tak dostali po odstránení oplotenia a nemuseli by toľko obchádzať,“ priblížil prednosta plány. Tie však stroskotali na neúnosných finančných požiadavkách spoločenstva bytov Hradiská, keďže títo si od NDS pýtali sumu 50-tisíc eur ako odškodné za používanie ich pozemku.

Zabezpečili odvoz školákom

Najmä školáci si tak cestu aj naďalej krátia prechádzaním cez nebezpečný železničný úsek, akoby mali ísť staveniskom.

„Aby sme ľuďom aspoň trochu pomohli, boli sme na SAD v Martine, kde sme sa s riaditeľom dohodli, že autobusy budú na Hradiská zachádzať novým mostom a nie starým ako doteraz. Upravili sa aj časy odchodov autobusov z Hradísk, aby mohli do obce na vyučovanie zobrať čo najviac detí,“ doplnil Vladimír Olbert.

Do času našej uzávierky po niekoľkých apeloch obce Sučany, opäť došlo k ďalšiemu prísľubu nápravy zo strany NDS. Už dnes by mala byť sprístupnená časť cesty vedúca smerom na bývalú Drevinu, aj vlakovú stanicu a vrátiť by sa malo späť aj osvetlenie. Do konca tohto týždňa investor stavby prisľúbil vyasfaltovať pôvodnú cestu zo starého mosta na stanicu.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  5. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  6. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých
  1. Koľko stojí dovolenka na lodi a koľko apartmán pri mori?
  2. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  3. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  4. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  5. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  7. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  8. Kaufland pozýva na letnú oslavu plnú farieb: príde Tina aj Kali
  1. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 6 869
  2. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 6 077
  3. Nízke úspory a dôchodky? Tieto 3 faktory ovplyvnia Slovensko 4 456
  4. Sviatočný Devín otvárame pre všetkých 3 167
  5. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 344
  6. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 2 220
  7. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží 2 011
  8. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár 1 507
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  3. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  4. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  8. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 581
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 979
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 220
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 900
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 311
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 494
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 340
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 069
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Miroslav Lisinovič: Z mojej papierovej dielne: vodáreň pre parné lokomotívy
  2. Ľuboš Vodička: Viedenské podzemie, čiže príbeh Tretieho muža a krásnej Jeanny
  3. Jan Pražák: Mami, proboha, proč ty ve svém věku chceš být ještě hezká?
  4. Elena Antalová: Aj KDH môže na Slovensku vyhrať voľby
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov
  6. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  7. Jozef Huljak: Quad a nový impulz pre Indo-Pacifik: Ako USA a ich spojenci čelia rastúcemu vplyvu Číny
  8. Dalibor Eštočák: Keď Fico miluje a oslavuje progresívcov
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 24 581
  2. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 16 979
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 16 220
  4. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú. 5 900
  5. Radko Mačuha: Viete na čom jazdí Šimečka? 5 311
  6. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 4 494
  7. Otilia Horrocks: Tzv. lokálpatrioti ukázali občanom prostredník. 4 340
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti! 4 069
  1. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  2. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  3. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  4. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  5. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
  6. Věra Tepličková: Šok v Martine alebo Alimachalala a 40 lúpežníkov(voľné pokračovanie Šoku v Levoči a Šoku v Bratislave)
  7. Radko Mačuha: Prezident bol v SNG podporiť kolabujúci rezort Šimkovičovej
  8. Věra Tepličková: Tri čisté okresy? Volám po vyvodení zodpovednosti!

Už ste čítali?