MARTIN. Spomína sa v ňom, že Turcu ušiel vlak v rámci cestovného ruchu a za jednu z hlavných príčin označuje, že nevieme vytiahnuť peniaze z európskych a neviem akých fondov. No, bohužiaľ, toto je presne to choré, na čom nemá turizmus fungovať . Jednoducho to nie je o tomto , je to o tom, ako majú ľudia pracovať pre cestovný ruch a ako má mesto pracovať pre cestovný ruch. Podľa mňa keby mesto začalo trochu viac tlačiť na miestnych podnikateľov, aby prispeli na toto a na hento, samozrejme pod podmienkou, že tá či oná turistická alebo cyklistická trasa sa bude volať po nejakom mene alebo firme, tak firmy a ľudia si myslím začnú byť hrdí na dané územie. Hovorí sa, že Turiec má veľký turistický potenciál, no nie je to pravda. Nie je tu skoro nič, čo by nás odlišovalo od ostatných a to, čo nás odlišuje, nevieme vôbec predať. Takže tieto kadejaké klastre ktoré sa tvária, že niečo robia a bohužiaľ len čakajú, kedy si rozdelia nejaký peniaz, sú úplne zbytočné. Podľa môjho názoru treba na radnici vytvoriť funkciu jedného super kreatívneho manažéra, ktorý bude nielen vedieť vymyslieť, čo a ako s cestovný ruchom v Turci, ale ktorý bude vedieť aj spájať subjekty podnikajúce v cestovnom ruchu, podnecovať k lokálpatriotizmu v rámci Turca, ktorý bude vedieť nadchnúť ľudí nielen pre turizmus, ale aj kultúrne a spoločenské akcie, bude ich vedieť správne spropagovať.
Bohužiaľ, na meste sedia ľudia, ktorí, ako by som povedal, urobia si svoje a padla. Viete, mne to pripadá niekedy tak, že všetky dobré emócie opadajú a nahradzujú ich len emócie finančné, provízií a neviem čoho ešte. Ja osobne podnikám v cestovnom ruchu už dosť rokov na to, aby som vedel, že cestovný ruch je o nadšení a radosti z dobrej roboty. Výsledky skutočne prichádzajú až za niekoľko rokov a v tomto biznise je to skutočne tak. Tento biznis je o nadšení, o ľuďoch a veľkej, veľmi veľkej robote. A to, čo príde potom, je len fajn bonus. Ak vôbec príde.
Možno píšem tak trochu naivne , možno je príliš veľa nenažratých vlkov, ktorí si chcú ešte čo to ukoristiť, ale ak to pôjde takto ďalej a my obyčajní s tým nič neurobíme, tak jednoducho neviem... Proste na týchto supov platia jedine novinári a verejná mienka, ináč sa nepohneme. Čím častejšie im budú média budú otvorene servírovať nezastretý stav cestovného ruchu, tým skôr pochopia, že musia s tým niečo robiť.
Autor: RUDOLF MATEJKA