MARTIN. Presne takúto situáciu si mohli vyskúšať žiaci piateho a ôsmeho ročníka Evanjelickej základnej školy v Martine počas hodiny vedy v anglickom jazyku. Americká lektorka Sarah Swindall, ktorá vyučuje tento predmet, zdôvodnila túto netradičnú hodinu nasledovne: „Snažím sa vo vyučovaní využívať niektoré prvky z amerického školského systému, ktorý dáva žiakom viac možností pre rozvoj ich tvorivosti a samostatnosti. Aj preto som dala vybraným žiakom ôsmeho ročníka možnosť aplikovať to, čo sa naučili v praxi a vyskúšať si, aké to je byť na chvíľu učiteľom. Ich úlohou bolo pripraviť si rôznorodé aktivity na tému kolobeh vody, ktorú sme spolu preberali. Som rada, že žiaci túto možnosť využili a zodpovedne sa na ňu pripravili. “
Prioritou školy je integrácia predmetov a cudzieho jazyka cez CLIL (Content Language Integrated Learning). V rámci tejto integrácie sa obsahy rôznych vyučovacích predmetov (matematika, fyzika, zemepis, história, umenie, technické predmety atď.) žiakom sprostredkúvajú cez iný než materinský jazyk. „Bolo zaujímavé vyskúšať si vnímať hodinu z pozície učiteľa. Zistila som, že príprava vyučovacej hodiny nie je taká jednoduchá, ako som si myslela. Vyžaduje si veľa času a námahy. V našom prípade o to viac, že hodina je vedená v anglickom jazyku,“ zhodnotila svoju prvú učiteľskú skúsenosť ôsmačka Dominika.
Autor: Dušan Haško