Sobota, 16. január, 2021 | Meniny má KristínaKrížovkyKrížovky

Ľudia dostali faktúry na emaily, o ktorých nevedeli

Zákazníci Slovanetu zostali nepríjemne zaskočení, keď im poštárka doručila upomienku za nezaplatené služby. Podľa firmy sa takémuto nedorozumeniu dá predísť dobrou komunikáciou a čítaním pošty.

Niektorých užívateľov káblovej telívizie zaskočili upomienky za nezaplatené služby.Niektorých užívateľov káblovej telívizie zaskočili upomienky za nezaplatené služby. (Zdroj: ROMAN BREZNIAK)

Zákazníci Slovanetu zostali nepríjemne zaskočení, keď im poštárka doručila upomienku za nezaplatené služby. Podľa firmy sa takémuto nedorozumeniu dá predísť dobrou komunikáciou a čítaním pošty.

MARTIN. Našej čitateľke Petre už dlhší čas poskytuje jej dodávateľ káblovej televízie zľavu 10 eur, ak zaplatí faktúru za služby vopred na celý rok. Preto ešte v decembri poslala do firmy Slovanet email, v ktorom si chcela overiť, či so zľavou môže počítať i v roku 2013. O niekoľko dní jej prišlo kladné stanovisko.

„Preverili sme vašu požiadavku s produktovým oddelením. Služby môžete uhradiť opäť na celý rok a budete mať uplatnenú zľavu 10 eur tak ako doteraz,“ píše sa v odpovedi Slovanetu.

Firma vytvorila emaily

Následne sa ešte obrátila na svojho operátora s otázkou, či môže na rok 2013 uhradiť dohodnutú sumu už v decembri 2012. Odpoveď bola takisto viac ako jednoznačná.

„Prosím, počkajte na faktúru, ktorú vám pošleme.“

Petra sa preto rozhodla neplatiť vopred, ale čakať na faktúru.

„Už koncom januára mi bolo čudné, že faktúra nechodí, ale povedala som si, že ešte počkám do polovice februára a potom do Slovanetu zavolám.“

Začiatkom februára ale zostala Petra nepríjemne zaskočená, keď jej domov poštou prišla upomienka. Radšej hneď zavolala na zákaznícku linku, aby zistila, čo je vo veci. Na druhej strane linky jej pracovník tvrdil, že neuhradila faktúru.

„Vraj nám vytvorili emailové adresy, na ktoré faktúry poslali. To bola pre mňa úplne nová informácia. Veď som stále komunikovala len prostredníctvom môjho emailu o oni mi zrazu pošlú faktúru na taký email, ktorý sami vytvorili,“ neveriacky krúti hlavou.

Všetkého veľa škodí

Pritom Petra internetové služby od Slovanetu nevyužíva. Z ich ponuky si vybrala len káblovú televíziu.

„Faktúru poštou neposlali, ale upomienku už áno. Aj keď sa problém nakoniec kladne vyriešil, veľmi ma to celé rozhnevalo. Veď som chcela všetko riadne a včas zaplatiť, a napriek tomu som sa cítila ako nejaká špekulantka,“ hovorí Petra a pridá ešte jednu zaujímavú myšlienku.

„Čo budeme robiť, keď si teraz každá firma či úrad zmyslí, že nám vytvorí emailovú adresu, na ktorý bude posielať dôležité informácie. Takto to predsa nemôže fungovať!“

S podobným problémom sa stretli viacerí naši čitatelia. Sú medzi nimi i dôchodcovia, ktorí s internetom vôbec nepracujú.

Ako si oni mali pozrieť faktúru, bolo pre nich záhadou.

Stanovisko Slovanetu

Predovšetkým nás mrzí, že došlo k takémuto nedorozumeniu. V Turčianskych Tepliciach a Turanoch prevzal Slovanet od minulého roka poskytovanie služieb a starostlivosť o zákazníkov po spoločnosti M-Elektronik. Ešte v januári 2012 sme preto zákazníkom zaslali uvítacie listy s novými kontaktmi a podrobným informáciami o zmenách, týkajúcich sa aj zasielania faktúr. Na znení listov sme si dali mimoriadne záležať práve preto, aby sme zabránili prípadným nedorozumeniam (kópie listov má k dispozícii i redakcia MY Turčianske noviny).

Mrzí nás, ak si niektorí zákazníci list neprečítali či naň zabudli, alebo im nebodaj nebol doručený. S listom tiež dostali vzorovú faktúru v papierovej podobe a informáciu o tom, že ďalšie faktúry budú dostávať elektronicky na e-mailovú adresu, ktorú nám nahlásia, alebo na adresu, ktorú im bezplatne zriadil Slovanet. Mysleli sme tiež na klientov, ktorí internet nepoužívajú. Tí v liste dostali informáciu, že môžu požiadať o doručovanie papierových faktúr. Pri polročnom alebo ročnom predplatnom môžu dokonca naši zákazníci dostávať papierovú faktúru, prípadne poštovú poukážku bezplatne.

Pretože ľudia len málokedy z vlastnej iniciatívy nahlasujú poskytovateľom služieb svoje aktuálne kontaktné údaje a ich zmeny (telefón a e-mail), pri telefonickej alebo e-mailovej komunikácii s nimi pre istotu iniciatívne preverujeme ich aktuálnosť. Ak sa tak niekedy nestalo, prosíme zákazníka o nahlásenie mena a dátumu komunikácie. Následne preveríme záznamy a v prípade zistenia nedostatku hneď urobíme nápravu.

Roman Greguš, manažér pre internú a externú komunikáciu

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť
  2. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  4. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  5. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  6. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur
  7. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  8. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  9. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  10. Oktagon 20: Pikantné súboje prinesú aj zápas o titul!
  1. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  2. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  3. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  4. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  5. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  6. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  7. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  8. Ohlúpli sme počas Covid roka?
  9. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  10. TOMRA víta kľúčový krok k spusteniu systému zálohovania
  1. Už iba dnes si môžete predplatiť SME.sk na rok len za 28 eur 20 525
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 14 593
  3. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká? 8 932
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 821
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 7 704
  6. Kuba si turistov omotá okolo prsta. Miesta, ktoré musíte vidieť 6 755
  7. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 533
  8. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 415
  9. Riaditeľ VÚB: Udržateľnosť chceme vsadiť do DNA nášho podnikania 6 285
  10. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 5 999
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

POTULKY TURCOM: Z Turčianského Jasena cez Mažiarky na Bukoviny

Braňo Šimko, autor blogu Turčianska záhradka, má pre vás ďalší tip na turistiku v Turci s množstvom nádherných výhľadov.

Pohľad na Kečku.

Aktuálne nám dobre fungujú všetky štyri formácie

Martinskí hokejisti si víťazstvom nad Topoľčanmi upevnili druhú priečku v tabuľke. Predviedli nielen kvalitný výkon, ale keď bolo treba ukázali i potrebnú dávku disciplíny.

Súboj o druhé miesto tabuľky Martin zvládol výborne.

Hľadá sa nezvestný Martinčan

Naposledy sa nachádzal vo Valčianskej doline.

Nezvestný Peter Brna.

Biskup Galis je už z nemocnice doma

Ešte sa cíti slabý, ale jeho stav sa po ochorení covid -19 zlepšuje.

Žilinský biskup Tomáš Galis.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Pohrebné auto zrazilo cyklistu. Neprežil

Nehoda sa stala medzi Telincami a Vrábľami.

Hľadá sa nezvestný Martinčan

Naposledy sa nachádzal vo Valčianskej doline.

AKTUALIZOVANÉ o 16.31

Rady pred odbernými miestami v Nitre sa skrátili, mnohých vybavili bez čakania

V meste je otvorených o päť odberných miest viac ako pred týždňom.

Už ste čítali?