MARTIN. Viacerí vodiči krútili hlavami nad tým, čo sa deje na ceste od martinského nákupného centra Tulip vedúcej popri železničnej trati do Priekopy. Na vozovku cestári naniesli asfaltový postrek a jeho malé časti by podľa niektorých mohli spôsobiť aj rozbitie čelného skla na prechádzajúcich autách.
Tridsiatku bolo treba dodržať
„Už mi zostáva rozum stáť nad tým, čo sa deje na našich cestách. Popri Tulipe vedie na slovenské pomery kvalitná cesta a zrazu na ňu nasypú vrstvu štrku. Podľa mňa ju tento postup spravil veľmi ťažko zjazdnou. V spomínanom úseku je síce rýchlosť znížená na tridsať, no ak tadiaľ nejdú autá ešte oveľa pomalšie, hrozí, že budú praskať čelné sklá,“ netají rozčarovania Tomáš Spiššák.
Podobný názor mal i Karol Stanček. Takisto si všimol kamienky, ktoré vyleteli spod kolies niektorých vozidiel. Zväčša však okolie ohrozovali vodiči, ktorí nedodržovali obmedzenú rýchlosť.
„Keď niekto nerešpektoval tridsiatku, naozaj mohol ostatným poriadne poškodiť autá. Samozrejme, že je to aj o tolerancii, ale tiež mám pocit, že cestári takýmto postupom zbytočne dávajú nezodpovedným vodičom šancu strpčovať okoliu život, pridáva svoj postreh tridsaťšesťročný Martinčan.“
Nebezpečná zákruta
Veci uviedol na pravú mieru Marián Janík, riaditeľ Správy ciest Žilinského samosprávneho kraja – závod Turiec. Na vozovku totiž jeho kolegovia navozili zdrsňujúci posyp. Použili pri tom technológiu, ktorá sa skladá z dvoch na seba naväzujúcich krokov.
„Najskôr sme položili prvú vrstvu, ktorú je podľa technológie potrebné približne počas štyroch až piatich dní zajazdiť. Je hrubozrnnejšia, a preto bola na ceste znížená rýchlosť. Potom pribudla i druhá finálna vrstva, ktorá je jemnozrnnejšia a po zajazdení a odstránení prebytočného kameniva bude cesta prejazdná bez akýchkoľvek obmedzení“ vysvetlil.
O potrebu úpravy povrchu komunikácie sa postaral najmä hladký povrch nebezpečnej zákruty, ktorá sa nachádza v blízkosti železničného priecestia. Autá v nej počas dažďa často dostávali šmyk a končili v plote neďalekého domu.
„Povrch vozovky bol opravený zdrsňujúcim náterom. Ten v tomto úseku, ktorý je označený ako nehodový, zvýši bezpečnosť premávky a tiež zacelí povrchové poruchy, ktoré sa na ceste vyskytovali ,“ dodal Marián Janík.
Ešte predtým, ako vo štvrtok na vozovku položili druhú vrstvu, sme sa po nej previezli aj my. Pri dodržaní tridsaťkilometrovej rýchlosti prebehla jazda bez problémov.