Na Zvolenskej áno, na Družstevnej nie?

Rýchlosť v obytných zónach je častou martinskou témou. Na Družstevnej ulici v mestskej časti Sever si povedali: Dosť! A spísali petíciu.

Úzky priestor núti vodičov manévrovať aj medzi chodcami.Úzky priestor núti vodičov manévrovať aj medzi chodcami. (Zdroj: Viera Legerská)

MARTIN. Iniciátorom petície za zníženie rýchlosti na Družstevnej ulici v Martine-Severe je Tomáš Srpoň. Podľa neho ale bola posledným inštitútom pre jeho snahu vniesť poriadok do prejazdu a parkovania áut na ulici. V blízkosti je jedna základná, dve materské školy, v bytoch žijú rodiny s deťmi i starí ľudia, ktorí vnímajú ako jednu zo svojich základných potrieb – bezpečnosť.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Pred obytnými blokmi nie je parkovisko, autá lemujú príjazdovú cestu či chodník ku vchodom, občas majú problém vmanévrovať sa na miesto či vyjsť z neho. Je tu úzko, nie každý je ohľaduplný a je len otázkou času, kým sa tu nestane nešťastie,“ dôvodí T. Srpoň, ktorý sa opakovane domáhal riešenia tohto problému.

SkryťVypnúť reklamu

„Ešte v decembri minulého roku som kontaktoval poslancov za našu mestskú časť a žiadal som, aby sa zasadili za obmedzenie rýchlosti na dvadsiatku alebo za inštalovanie tabule poukazujúcej na obytnú zónu,“ povedal a dodal, že podľa neho v tom nevidel problém, keďže podobná situácia je na susednej Zvolenskej ulici, a tam značenie tohto druhu majú. „Dostal som odpoveď, že zásadné stanovisko k osadzovaniu značiek musí vysloviť dopravný inšpektorát a vraj policajti osadzovať v tejto časti mesta nič nechcú, lebo v obytnej zóne sa aj tak má jazdiť dvadsiatkou. Nie je to pravda, vodiči tam jazdia aj štyridsiatkou,“ začína opisovať chronológiu „prípadu“ T. Srpoň.

Ján Zuberec, predseda výboru mestskej časti Martin-Sever sa na túto požiadavku pamätá a dôvodí, že podobnú, z iniciatívy iného občana, už pred časom riešili, a skončila sa takýmto verdiktom dopravného inšpektorátu.

SkryťVypnúť reklamu

V júni bol T. Srpoň aj na rokovaní mestského zastupiteľstva, kde predniesol za obyvateľov Družstevnej ulici žiadosť, aby sa mesto problémom obmedzujúceho značenia zaoberalo.

„Keď mi pár týždňov nechodila odpoveď, ozval som sa radnici. Tam mi povedali, že odpoveď vraj už mám. Ja ju ale nemám. Čakal som na ňu do konca augusta. A keď neprichádzala, rozhodol som sa zorganizovať petíciu,“ zdôvodňuje svoj krok.

Obišiel obytné bloky na Ulici budovateľov, Novojičínskej i Družstevnej. Podľa neho cítil neskutočnú podporu. „Podpisy som nemal problém zohnať. Všade mi ľudia povedali, že sa konečne toho niekto chytil,“ opisuje svoju iniciatívu. 23. septembra odovzdal na mestskom úrade i mestskom zastupiteľstve hárky s podpismi.

„Je to pravda, mestu bola doručená táto petícia. Pri jej vybavovaní postupujeme v zmysle zákona o petičnom práve a podľa internej smernice o podávaní, prijímaní, evidovaní, vybavovaní a kontrole vybavovania sťažností a petícií. Zákonná lehota na jej vybavenie je 30 pracovných dní,“ povedal nám hovorca mesta Martin Jozef Petráš, pričom zdôraznil, že podávateľ bude v danej lehote riadne oboznámený s výsledkom.

SkryťVypnúť reklamu

Výsledkom v tomto prípade môže byť verdikt komisie, ktorá sa v rámci jesennej obhliadky dopravného značenia mesta vyjadrí aj k petícii obyvateľov tejto časti Severu. Členmi tejto komisie sú okrem ľudí z dopravného inšpektorátu aj poslanci príslušnej mestskej časti.

„Určite sa na nej zúčastním,“ povedal nám J. Zuberec a pritom zdôrazňuje, že chápe obyvateľov, ak vnímajú situáciu ako ohrozenie ich bezpečnosti. Aj preto sa výbor mestskej časti zasadil o vybudovanie parkovacích miest v tomto priestore. V prvej etape výstavby pribudne 10-15 miest, ďalšie sú vo výhľade.

„Situácia s označením Zvolenskej a Družstevnej ulice nie je totožná. Na Zvolenskej ulici sú zadné trakty viacerých predajní, zásobujú sa z nej, ľudia tam jazdia pre veľké nákupy. Označenie, že ide o obytnú zónu, sa tam inštalovalo už dávnejšie, keďže vodiči ju vnímajú skôr ako klasickú mestskú komunikáciu a nie prístupovú k bytovkám,“ doplnil.

Zaujímalo nás tiež, prečo mesto meškalo s odpoveďou T. Srpoňovi. „Pán Srpoň vystúpil v júni na rokovaní mestského zastupiteľstva s viacerými požiadavkami. Týkali sa rekonštrukcie a výstavby parkovacích miest v mestskej časti Sever a osadenia značky obmedzujúcej rýchlosť alebo označujúcej obytnú zónu. Plán realizácií opráv a výstavby parkovacích miest sme pánovi Srpoňovi poslali 26. júna 2013. V čase konania zastupiteľstva bolo už po jarnej obhliadke značenia v Martine,“ dôvodí J. Petráš.

Preto mu nebolo možné poslať kvalifikovanú odpoveď ohľadom značenia, počas roka sa konajú v meste len dve obhliadky – jarná a jesenná. „Návrh na osadenie spomínanej značky je na programe najbližšej jesennej obhliadky,“ uzatvára J. Petráš.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Mladým sa nič nechce? Rodičia často netušia, ako deti na sebe pracujú
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  4. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  5. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  6. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta
  7. Letný literárny výber vložený v denníkoch SME a Korzár
  8. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete?
  1. Stanovisko LESY Slovenskej republiky, š. p.
  2. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby
  3. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné?
  4. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo
  5. Za dovolenkové škody vyplatila Allianz o 41 percent viac
  6. Takto má vyzerať dostupný biznis notebook
  7. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto?
  8. Tajomstvo najšťastnejších krajín sveta
  1. Maldivy mimo sezóny. Dážď prišiel dvakrát, vila za cenu izby 14 977
  2. Hodnotenie profesionála: Ako je Turecko pripravené na leto? 4 402
  3. Last minute zájazdov je každé leto menej. Kde ich ešte nájdete? 3 654
  4. Apartmány pri mori nie sú len pre smerákov. Kde nájdete lacné? 3 532
  5. Črevné problémy, pohlavné choroby či poškodenie kože 2 919
  6. Na Devín kyvadlovou dopravou zadarmo 2 902
  7. Ako často treba čistiť fasádu? Niektoré si vystačia samy 2 516
  8. Inšpirujte sa tajomstvom najšťastnejších krajín sveta 2 410
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 458
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 212
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 701
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 578
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 550
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
  1. Ivan Mlynár: Jedenáste prikázanie Úradu inšpekčnej služby, vznes obvinenie “Čurillovcovi“.
  2. Anton Kaiser: Spievaj, že si spievaj...
  3. Ján Valchár: Delúzia svätých Cyrila a Metoda
  4. Štefan Šturdzík: Rudo narazil a musí platiť.
  5. Jozef Huljak: Peru sa rozhodlo nakúpiť 24 nových bojových lietadiel Gripen E za 3,5 miliardy dolárov – modernizácia alebo nevyhnutnosť?
  6. Erika Telekyová : Talianska letná romanca ako od Pilcherovej
  7. Martin Fronk: Kálmán Mikszáth: Slovenský Palócz, čo vedel písať lepšie než kráľ rozprávať
  8. Otilia Horrocks: Ticho, ktoré bolí viac než zákaz
  1. Ivan Čáni: Všetci držme huby a nechajme Roberta Fica pracovať! Lebo len on JEDINÝ vie, čo je najlepšie. 27 458
  2. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej. 19 212
  3. Michael Achberger: Prestaňte držať diéty! Týchto 7 návykov vám predĺžia život aj zlepšia postavu 18 431
  4. Janka Bittó Cigániková: Cirkev na gynekológii? Žiaľ, Cigániková nepreháňala 17 701
  5. Dušan Koniar: V roku 1989 mala ČSSR 3315 vlastných tankov 10 785
  6. Janka Bittó Cigániková: Zdravotníctvo má liečiť, nie financovať cirkev 7 671
  7. Vladimír Bojničan: Z Devína sa stáva festival kléro-fašistických príšer 5 578
  8. Ján Valchár: Poslušne hlásim, som doma! 5 550
  1. Radko Mačuha: Oslobodenie prichádza z Východnej.
  2. Věra Tepličková: Východná alebo Keď má orientácia na všetky štyri svetové strany trhliny
  3. Marcel Rebro: Nad Kyjivom znovu tma: keď rakety vyvracajú slovenské lži
  4. Roman Kebísek: Kuzmány, Radlinský, Štúr, Pauliny-Tóth chceli ruštinu ako spoločný jazyk Slovanov
  5. Post Bellum SK: Nicholas Winton zomrel pred desiatimi rokmi. Jeho príbeh zostáva inšpiráciou dodnes
  6. Roman Kebísek: Britka objavila hrob Adele Harms, modelky maliara Schieleho
  7. Věra Tepličková: Čím väčšia škola, tým lepšie výsledky...
  8. Radko Mačuha: Auto pre ministerku Šimkovičovú.

Už ste čítali?