MARTIN. Dôkladne neumytí a trošku skrehnutí. Aj takto sa minulý týždeň cítili niektorí obyvatelia martinského sídliska Záturčie, ktorí ostali vyše dva dni bez teplej vody a kúrenia.
Na príčine bola havária na horúcovodoch Martinskej teplárenskej, ktorá tak prerušila dodávku tepla a teplej vody do ôsmich ulíc.
Otužilí mali výhodu
Zaskočení obyvatelia hromžili, keďže ich vraj o situácií nikto neinformoval, a tak nevedeli, ako dlho opravy potrvajú a ako sa majú zariadiť.
„Keby aspoň vyvesili oznam alebo dali správu na internet, ale nikde som nič nenašiel. Ja som otužilý a umýval som sa aj v studenej vode, ale sestra s mamou si ju museli ohrievať. A jediné šťastie, že je vonku ako tak teplo a kúrenie príliš nechýba, inak by sme pomrzli,“ posťažoval sa Martin zo Záturčia.
Podobne na tom bol aj Martinčan Kamil, ktorý s manželkou vychováva malú dcérku.
„Ja som sa osprchoval aj v chladnej vode, ale našej malej sme museli vodu zohrievať. Situácia nás trochu potrápila,“ opísal situáciu Kamil.
Mohlo to dopadnúť aj horšie
Od Jána Letku, generálneho riaditeľa spoločnosti Stefe Martin, ktorá pôsobí v oblasti dodávok tepla a teplej úžitkovej vody v meste Martin, sme sa dozvedeli, že došlo k vážnej poruche na potrubí.
„Išlo o dosť veľkú poruchu, ktorá vznikla náhodou. Dažďová voda pretekala, kde nemala, čím sa narušil materiál rúr. A keďže v potrubí je vysoký tlak, tak ho roztrhlo,“ priblížil poruchu generálny riaditeľ J. Letko a doplnil, že oprava bola veľmi náročná a bolo nevyhnutné postupovať veľmi opatrne.
„Situácia bola komplikovaná, lebo v blízkosti sa nachádzalo plynové potrubie, ľahko mohlo dôjsť k nešťastiu,“ spomína J. Letko.
Ako ďalej dodáva, informácie o havarijnej situácií predostreli aj obyvateľom dotknutých ulíc v Záturčí.
„Informovali sme predsedov stavebného bytového družstva, správu sme zavesili na internet a aj do panelákov sme zavesili oznamy o poruche spolu s ospravedlnením,“ vyvracia obvinenia o neinformovanosti obyvateľov generálny riaditeľ Stefe Martin.