MARTIN. Umenie viesť rozhovor je jednou z tých, ktoré sa vedú ľudskými dejinami od nepamäti. Už Sokrates a neskôr aj jeho žiak Platón uvažovali o tom, ako možno definitívne spochybniť tvrdenie partnera rozhovoru a naopak, ako bez pochybností potvrdiť vlastné názory. Podobne sa o to usilovali aj žiaci dvoch gymnázií – Bilingválneho gymnázia v Sučanoch a Gymnázia Jozefa Lettricha v Martine. Témou diskusie žiakov bol vstup Slovenska do EÚ.
Prostredníctvom debaty mali žiaci oboch gymnázií svojich poslucháčov presvedčiť o pozitívach alebo negatívach tohto kroku. Z dialógu víťazne vyšiel tím žiakov zo Sučian, ktorý o vstupe Slovenska do EÚ argumentoval výlučne ako o negatívnom kroku. Žiaci Bilingválneho gymnázia v Sučanoch v debate dokázali, že Slovákom vstup do únie skôr poškodil ako prospel.
Žiaci Evanjelickej spojenej školy v Martine sa tak v priamom prenose učili zásady debatovania, ale predovšetkým mali možnosť vidieť reálnu debatu, ktorá spĺňala kritériá súťaže. Na podobnú sa žiaci práve pripravujú. Evanjelická spojená škola v Martine plánuje do nej postaviť tri trojčlenné tímy.
Autor: Hedwiga Tkáčová