Po pešej zóne cyklisti budú môcť jazdiť

Rozhodnutie o tom, či a v akom režime vpustia cyklistov do pešej zóny, nechali v Martine na odborníkov.

Teraz popri bicykli, od jari v sedle.Teraz popri bicykli, od jari v sedle. (Zdroj: Andrea Dudráková)

MARTIN. Cyklisti teraz môžu v Martine prechádzať pešou zónou len vtedy, ak zosadnú zo sedadla a tlačia bicykel vedľa seba. Vjazd do centra im s výnimkou od 21. h večer do 9. h ráno zakazuje značka. Vnímajú to ako obmedzenie. Ak zákaz porušia, riskujú pokutu až do výšky 60 eur alebo v lepšom prípade napomenutie mestských policajtov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Cyklisti podporujú, chodci sú skeptickejší

Cyklisti pritom majú problém dostať sa cez centrum. „Terajší režim im nevyhovuje,“ povedal nedávno pre MY Turčianske noviny jeden z iniciátorov zmeny poslanec a predseda mestskej cyklokomisie Dušan Kubička.

SkryťVypnúť reklamu

„Od tržnice k sídlu Sociálnej poisťovne môžu ísť, ale po nebezpečnej hlavnej ceste. Ak chcú obísť centrum, musia jazdiť po frekventovanej Hviezdoslavovej ulici. Alternatívou je jazda po Moskovskej smerom k Štúrovej štvrti, ale to idú v protismere,“ doplnil a dodal, že povolením jazdy cez pešiu zónu by sa veľa veci zjednodušilo. „Centrom by prešli rýchlejšie, ale aj bezpečnejšie,“ uzavrel.

Potvrdil to aj Miroslav Hašta, ktorého sme zastihli, ako cez pešiu zónu tlačí bicykel. „S chodcami by sme sa tu nejako pomestili,“ povedal nám. Zmena v centre mesta by potešila aj cyklistku Eriku Maliňákovú. Do práce chodí bicyklom až z Košút rôznymi cestami, lebo hlavnou sa bojí jazdiť. „Dúfam, že ten návrh cez poslancov prejde,“ nádejala sa.

Chodci, ktorých sme pred časom oslovili s otázkou o možnosti, že radnica povolí jazdiť na bicykli v pešej zóne, už takí nadšení neboli. Martinčanka Zuzana sa obávala, že im po kolesá môže vbehnúť dieťa či starý človek. „Chce to toleranciu,“ doplnil Jozef Trnka. „Pokiaľ by jazdili pomaly, nič by sa nemalo stať.“

SkryťVypnúť reklamu

Ešte stále možnosť, ale už jasnejšia

Povolenie vjazdu cyklistom do pešej zóny je ešte stále v polohe možnosti, ale už s jasným termínom a úlohami pre kompetentných. Mestská cyklokomisia, v ktorej sú zástupcovia všetkých mestských častí, odborníci na dopravu a úradníci z odborných útvarov mestského úradu, sa priklonila k verdiktu vjazd povoliť.

„Reagovali sme týmto rozhodnutím na požiadavky mnohých Martinčanov, ale ovplyvnili ho aj pozitívne príklady z európskych a slovenských miest, ktoré režim pre cyklistov v centrách miest už majú odskúšaný,“ povedal D. Kubička.

„No skôr, ako pristúpime na otvorenie všeobecne záväzného nariadenia, ktoré teraz obmedzuje vstup cyklistov do pešej zóny, v súčinnosti s dopravnými inžiniermi a mestskou políciou sformulujeme presné podmienky dopravného režimu v pešej zóne, aby sme sa vyhli problémom,“ doplnil predseda cyklokomisie a uviedol, že vjazd sa pravdepodobne povolí od 1. apríla budúceho roku a tomuto dátumu bude predchádzať informačná kampaň.

SkryťVypnúť reklamu

Projekty otvárajú cestu k eurofondom

Pešia zóna s cyklistami nebola jedinou cyklotémou októbrového rokovania mestských poslancov. Okrem toho schválili spracovanie zastavovacej štúdie a následnej projektovej dokumentácie projektu Cyklotrasy v meste Martin.

Projekt cyklotrás je v Martine jedným z dôležitých pilierov alternatívnej dopravy. Za prepojenie jednotlivých mestských častí cyklotrasami hlasovali aj ľudia v prvom elektronickom prieskume verejnej mienky, ktorý sa uskutočnil v roku 2010. Ľudia mali vtedy vyjadriť názor, ktoré investičné akcie by malo mesto uprednostniť. Jednoznačne vyhrali cyklotrasy.

„Ak budeme mať vypracovanú dokumentáciu, budeme ju môcť využiť v novom programovacom období pri žiadostiach o podporu z eurofondov,“ prízvukuje D. Kubička, ktorý je presvedčený o tom, že len mestá s projektmi budú v žiadostiach úspešné.

„Podľa predbežných informácií bude možno na takéto projekty čerpať z troch-štyroch programov venovaných cyklostratégii,“ doplnil a dodal, že ak by sa to podarilo, tak v súbehu s ostatnými zdrojmi financovania výstavby cyklotrás by sa mohli v priebehu niekoľkých rokov spojiť všetky mestské časti kvalitnou sieťou ciest pre cyklistov.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké
  2. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  3. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  4. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  5. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom
  6. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live
  7. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom
  8. Motorkári: Prečo si uzatvoriť havarijné poistenie motocykla?
  1. Najlepšia odmena za vysvedčenie? Kniha
  2. Hotely Falkensteiner: Letný raj na chorvátskom pobreží
  3. V Kardiocentre v Šaci opäť unikátni
  4. Obnovná ťažba v Chotinke prebieha v súlade so zákonom
  5. Ako premeniť 50 € mesačne na desiatky tisíc – VELTY portfóliá
  6. Dizajn nového muralu v Košiciach nájdeš aj na oblečení.
  7. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu?
  8. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská
  1. Zaslúžený oddych. Luxus hotelov pre dospelých začína pokojom 9 728
  2. Až 37 % vodičov škodí motoru. Riešenie je prekvapivo ľahké 8 542
  3. Nenápadná, ale výnimočná: Slovenská tyčinka s rodinným príbehom 8 248
  4. TV Markíza spustila prelomový digitálny projekt TN live 7 433
  5. Egypt na maximum: Porovnali sme 4 obľúbené letoviská 6 726
  6. Čo by ste robili, keby ste zo dňa na deň prišli o prácu? 5 812
  7. Taxík lacnejší ako MHD? Podľa šéfa HOPINu to nedáva zmysel 4 411
  8. Prvý vajcomat na Slovensku má najlacnejšie vajcia v Bratislave 3 444
  1. Pavol Burda: Lepší Matovič v hrsti, ako Fico na streche (ruského tanku)
  2. Tomáš Susko: Kritické myslenie v krajine lovcov hoaxov: Svätá inkvizícia faktov!
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVI.
  4. Martin Fronk: Dáždnik svätého Petra: Ako Novohrad očaril klasika maďarskej literatúry
  5. Irena Šimuneková: Tlstá
  6. Aleksander Prętnicki: Geometria straty
  7. Ján Chomík: Čo je opakom sladkého?
  8. Peter Gregor: Irak - Odkaz Saddáma Husajna žije i 20 rokov po jeho smrti. Časť Arabov ho chváli.
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 064
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 14 002
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 497
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 980
  5. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 070
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 9 875
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 461
  8. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 733
  1. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  2. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  3. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  4. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  5. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  6. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  7. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  8. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Do cieľa dobehla Liliana Hausnerová s úsmevom na tvári.

Bežkyňa z Turca si plní sny.


Ranná zmena prerušila výrobu na hodinu a zhromaždila sa na dvore závodu.

Obuvníci z Ecco ešte neskončili.


3
Tráva prerástla už aj lavičku.

Nespokojnosť rastie spolu s výškou trávy.


1
Ilustračné foto.

Šelmu už od rána monitoruje vojsko.


  1. Pavol Burda: Lepší Matovič v hrsti, ako Fico na streche (ruského tanku)
  2. Tomáš Susko: Kritické myslenie v krajine lovcov hoaxov: Svätá inkvizícia faktov!
  3. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky XLVI.
  4. Martin Fronk: Dáždnik svätého Petra: Ako Novohrad očaril klasika maďarskej literatúry
  5. Irena Šimuneková: Tlstá
  6. Aleksander Prętnicki: Geometria straty
  7. Ján Chomík: Čo je opakom sladkého?
  8. Peter Gregor: Irak - Odkaz Saddáma Husajna žije i 20 rokov po jeho smrti. Časť Arabov ho chváli.
  1. Elena Antalová: Smutný a radostný odkaz pánovi Františkovi Mikloškovi 19 064
  2. Ivan Čáni: Ak rozbijem okno na Súmračnej, budem pre súdruha Blahu tiež „hrdý Slovák a hrdina“? 14 002
  3. Jozef Varga: Dokedy budú dôchodcov kupovať za 13.dôchodok ? ... aj naši mladí sa k tomu vyjadrite, vy ste naša budúcnosť. 13 497
  4. Ján Lopušek: List štyrom predsedom: Michal, Milan, Braňo a Jaro 11 980
  5. Rastislav Puchala: Ficina ďalej krája salámu 10 070
  6. Post Bellum SK: „Nech mi netvrdia, že prebudujú svet, tí, čo rozvrátili všetko, čo sa dalo,“ nestihol zaspievať Ivan Hoffman 9 875
  7. Ivan Čáni: Súdruh Blaha sa v Bruseli na rozdiel od Moskvy asi neskutočne zle cíti. Držia ho tam ale tie „smradľavé“ bruselské prachy. 9 461
  8. Peter Franek: Výzva pre poslancov a voličov KDH. 7 733
  1. Jiří Ščobák: Smrt, kterou způsobí měňavka (améba) je tak vzácná, že se téměř není jak bránit. Snad jen naučit se dobře plavat
  2. Marian Nanias: Kto postaví novú atómku?
  3. Marcel Rebro: Kto si mädlí ruky: Fico moralizuje, Kaliňák podpisuje
  4. Radko Mačuha: Fico je Made in China
  5. Marian Nanias: “Fazuľky” jadrového paliva fungujú…
  6. Marcel Rebro: Ficova brána do Afganistanu
  7. Marian Nanias: Jadrová energia EÚ - konečne zdravý rozum na obzore.
  8. Marian Nanias: Izrael-Irán-Dnes. Kde a Prečo....

Už ste čítali?