TURČIANSKE TEPLICE. Samospráva Turčianskych Teplíc prináša od prvého novembra svojim občanom možnosť posielať podnety na zlepšenie v meste cez mobilnú aplikáciu City Monitor. Ako informovala Anna Weissová z oddelenia kultúry, športu a informácií mesta, toto riešenie je ďalším krokom k jednoduchšej a efektívnejšej komunikácii medzi mestom a jeho obyvateľmi za pomoci dnes už bežných mobilných technológií.
Ľudia budú hlásiť problémy
Zástupcovia mesta si od aplikácie sľubujú najmä zrýchlenie procesu odstraňovania bežných porúch v meste a zlepšenie informovanosti občanov o aktuálnom dianí.
„Aplikácia City Monitor nám umožní rýchlejšie reagovať na poruchy a problémy v meste, ktoré si vyžadujú zásah samosprávy. Cez mobilný telefón nám občania vedia poslať podnet na riešenie v momente, ako ich v meste zbadajú. Napríklad chýbajúcu alebo poškodenú dopravnú značku či znečistenie verejného priestranstva, tieto problémy tak môžu byť odstránené v oveľa kratšom čase,“ vysvetlil primátor mesta Michal Sygút.
Ako pokračoval, radnica tiež bude vedieť jednoduchšie a rýchlejšie riešiť nelegálne skládky, rôzne druhy priestupkov - i napríklad vandalizmus. Hlásenie je anonymné, preto sa nemusí občan báť negatívnej spätnej väzby.
„Navyše nám toto riešenie umožní občanov včas informovať o rôznych udalostiach v meste poslaním push-notifikácie priamo na ich mobilné zariadenie,“ dodal Sygút.
Na zaslanie podnetu potrebujete smartfón
Jana Daubnerová, marketingová manažérka softvérovej spoločnosti QBSW, ktorá toto riešenie mestu prináša, pokračovala, že City Monitor je určený všetkým vlastníkom inteligentných mobilných telefónov, tzv. smartfónov, s operačným systémov iOS a Android. Aplikácia je nenáročná na používanie a občania si ju môžu bezplatne stiahnuť z Apple App Store (iOS) alebo Google Play (Android). Akonáhle občan zistí v meste nejaký problém, jednoducho ho odfotí a pošle samospráve. V priebehu niekoľkých minút bude hlásenie zaregistrované. Hneď ako sa nový podnet objaví, zodpovedný pracovník mesta na základe typu problému rozhodne, ktorý zamestnanec či organizačná zložka mesta dostane úlohu riešiť ho.
Stav riešenia si skontrolujete
Ak telefón podporuje GPS, systém uloží aj súradnice miesta, kde bola fotografia vytvorená a systém sám doplní presnú adresu. Podľa vlastného uváženia môže občan k hláseniu pridať komentár, ktorým bližšie špecifikuje daný problém. Všetky ním nahlásené podnety ostávajú uložené v aplikácii, kde si môže jednoducho kontrolovať stav ich riešenia.
„Vďaka novej mobilnej aplikácii radnica bude ľudí odteraz aj informovať o najnovších udalostiach v meste. O všetkých zmenách, novinkách a potenciálnych krízových situáciách sa dozvedia prostredníctvom push-notifikácie,“ pokračovala Daubnerová. Push notifikácie sú krátke bezplatné správy, ktoré zasiela mesto svojim občanom. Nie sú to však ako klasické sms, ani sa medzi sms neukladajú. Sú spojené výlučne s aplikáciou, takže prídu len tomu, kto ju má stiahnutú a má označené Moje mesto mesto Turčianske Teplice.
Autor: AD