Martinská stanica sa ocitla na vedľajšej koľaji

Kým na hlavnom ťahu Bratislava – Košice sa nádražia postupne modernizujú, martinské si už roky nikto nevšíma. Výsledok je jasný. Stanica pustne.

Martinská stanica sa zrejme výrazne zmení až v roku 2016.Martinská stanica sa zrejme výrazne zmení až v roku 2016. (Zdroj: ROMAN KOPKA)

MARTIN. Siedme najväčšie mesto na Slovensku má železničnú stanicu, za ktorú sa jej obyvatelia hanbia.

Stará budova je ošarpaná, čakáreň neútulná a teraz aj dosť chladná. Ošumelo vyzerajú aj nástupišťa, nie je k nim žiadny bezbariérový prístup. Navyše, toalety sú podľa oznamu na dverách otvorené len od 6. do 14. hodiny. V čase našej návštevy, v stredu okolo jedenástej, ale boli zatvorené.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Hnev vygraduje pri okienku

„Veď si aj od cestujúcich čosi vypočujeme. Najmä keď vlaky meškajú, sa do nás pustia. Nečudujem sa im, sme prvé na rane. Snažíme sa im vysvetliť, že nech sa so svojimi sťažnosťami obrátia na kompetentných, lebo my toho veľa nevyriešime. Žiaľ, ich hnev vygraduje pri našom okienku,“ povedala jedna z pokladníčok, ktorá mala službu.

SkryťVypnúť reklamu

Jej kolegyňa pridala ďalšie postrehy. Spomenula si, že naposledy sa vestibul, kde sa predávajú lístky, maľoval asi pred tromi až štyrmi rokmi.

„Ľudia sa však ponosujú aj na dvere. Ťažko sa otvárajú. Pred nepriaznivým počasím sa sem chodia občas schovať aj bezdomovci. Ten zápach je strašný a vyháňa ľudí von,“ povzdychla si zamestnankyňa železníc.

„Všimla som si, že ste už písali o železničných zastávkach v Turci. Je fajn, že ste sa prišli pozrieť aj na martinskú stanicu,“ dodala s nádejou, že sa niečo zmení.

Vstúpil z vlaku, neveril vlastným očiam

Cez Martin denne prechádza 43 osobných vlakov, na spoje čakajú stovky ľudí.

„Vyzerá to tu staro, človek sa tu vôbec nemôže cítiť dobre. Keby to tu bolo aspoň ako vo Vrútkach, tam je to oveľa lepšie. Stanica nevyhnutne potrebuje modernizáciu,“ myslí si Andrea Gomolová z Príboviec.

SkryťVypnúť reklamu

Vlakom občas cestuje aj Jarmila Srogončíková z Hornej Štubne. „Ku kultúre cestovania snáď patrí aj to, v akých priestoroch na vlak čakáte. A v Martine to dobré nie je. Ak sa zdržíte dlhšie, hneď je vám zima. Za dlhé roky sa tu nič nezmenilo. Nie to dobrá vizitka ani pre mesto. Turisti, keď tu vystúpia, musia byť asi veľmi zaskočení, kde to vlastne prišli.“

Vystúpil z vlaku, neveril vlastným očiam

Do Martina minulý týždeň po prvý raz vlakom pricestoval Marek Trúsik z Bratislavy.

„Bol to šok, nepríjemne ma to zaskočilo. Nechcem, aby to vyzeralo nafúkane, ale je to tu naozaj strašné. Na západnom Slovensku sú stanice oveľa krajšie.“

Na martinskej radnici si katastrofálny stav železničnej stanice uvedomujú. Ich snaha o zlepšenie vždy stroskotala na peniazoch.

SkryťVypnúť reklamu

„Zakaždým dostávame rovnakú odpoveď. Máte smolu, nie ste na hlavnom ťahu. Na ňom sa z európskych prostriedkov modernizujú nielen trate, ale aj stanice. Stále sa však pripomíname, žiadame, urgujeme,“ povedal primátor Andrej Hrnčiar.

Čo sa urobilo a čo sa urobí

V roku 2007 boli renovované sociálne zariadenia, ktoré boli prispôsobené aj imobilnej cestujúcej verejnosti. V roku 2010 bolo zrekonštruované stavadlo č. 2 a v tomto roku bolo zrekonštruované stavadlo č. 1 vo finančnom objeme 9 500 eur. V súčasnosti prebieha postupná výmena okien a dverí z prevádzkových zdrojov Oblastného riaditeľstva Žilina. Táto výmena bude pokračovať aj v nasledujúcich rokoch. Taktiež si stanica vyžiadala opravy bežnej prevádzkovej potreby (výmena poškodenej vodovodnej prípojky) a drobné opravy ohrozujúce zdravie cestujúcej verejnosti zamestnancami OR Žilina Sekcia železničných tratí a stavieb.

V roku 2014 plánuje OR Žilina pokračovať v prebiehajúcej výmene okien a dverí v žst. Martin a to v objeme 10 000 eur. Taktiež prostredníctvom našich zamestnancov plánujeme postupné obnovy náterov čakární.

Výraznejšia investícia do rekonštrukcie stanice sa plánuje po roku 2016 v programe štandardizácie staníc, ktorá v rokoch 2014 až 2016 bude prebiehať na staniciach s väčším významom na hlavnej trati Bratislava – Žilina. Po roku 2016 je predpoklad zaradenia do programu štandardov aj stanice s nižším významom a takými, ktoré neležia na hlavnej trati.

MARTINA PAVLÍKOVÁ, HOVORKYŇA ŽSR

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Praskajú vám steny? Nie vždy ide len o chybu omietky
  2. Ich drony lietali na koncerte Rammsteinu
  3. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  4. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  5. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  6. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  7. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026
  2. Objavuj, cestuj, zaži – tu a TEAZZ!
  3. TOP exotické destinácie na dosah: Ktorú si vyberiete?
  4. Chcete investovať? Začína sa predaj dlhopisov pre Istropolis
  5. HAUS - Môžeš za to, že veci fungujú
  6. Plaza View v Dúbravke štartuje predpredaj bytov s výhľadom
  7. Známy operátor opäť prekvapuje: Prináša internet 2500 Mbit/s
  8. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom
  1. Toto bude cestovateľský hit roka 2026 29 054
  2. BUBO zverejnilo všetky termíny - exotika za polovicu 25 422
  3. Ľuboš Fellner otvorene 8 073
  4. Dvanásť tipov, kam cestovať cez jesenné prázdniny 6 350
  5. Vyskúšal som si prácu výčapníka. Toto vám nepovedia 4 575
  6. Prekvapenie na čele. Sem budú Slováci cestovať v roku 2026 3 887
  7. Takáto Čína sa bude páčiť aj Slovákom 3 799
  8. Cestovateľský hit desaťročí leží v Ázii – s 55% zľavou 3 595
  1. Ján Otčenáš: Konsolidácia z pohľadu kopáča
  2. Monika Albertiová: Nomen omen: Fiala, Fico a Orbán. Mená, ktoré hovoria o osude krajín. Prečo Česko bohatne a Slovensko s Maďarskom stráca dych
  3. Erik Kiss: Táto krajina nie je pre nikoho
  4. Jaroslav Liptak: Aká je budúcnosť digitálnej meny?
  5. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  6. Peter Vernarec: Zverejnili moju fotku bez súhlasu – čo s tým?
  7. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  8. Elena Antalová: Zvyšok života si nepokazím
  1. Radko Mačuha: Nepríjemná správa pre Fica a Uhríka. 103 209
  2. Pavol Návrat: Žiadosť občanov Slovenskej republiky o zlúčenie s Českou republikou 26 571
  3. Monika Albertiová: Facka Ficovi. Slovensko sa prebúdza! 21 629
  4. Martin Sukupčák: Otvorený list ministrovi Blanárovi 13 884
  5. Ján Kušnír: Prečo D2 každé ráno kolabuje 6 925
  6. Monika Albertiová: Ďakujeme, Smer. Vianoce zrušené, odvody zvýšené, a vy voliči žerte seno. Tak vám treba! 6 859
  7. Radoslav Záhumenský: Celé Slovensko v mini verzii? Park, kde prejdete celé Slovensko za pár minút! 6 026
  8. Otilia Horrocks: Akcia "Hromžia celé Košice" v plnom prúde 6 007
  1. Radko Mačuha: Rusko má všetky predpoklady na dobytie Ukrajiny.
  2. Marcel Rebro: Ak sa má uzdraviť dieťa, potrebuje zdravú mamu
  3. Věra Tepličková: Pravdepodobná reakcia Smeru na vylúčenie z PES alebo Načo mi je perie?
  4. Radko Mačuha: Dôležitá je miera demokracie.
  5. Věra Tepličková: A je to tu: Mars útočí
  6. Radko Mačuha: Dobrá správa pre Fica a Uhríka.
  7. Marian Nanias: Čerenkovovo žiarenie v ľudskom tele.
  8. Věra Tepličková: Keby sme my vedeli...
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Robot už asistoval pri takmer 550 operáciách v Martine


TASR
Po povodni koryto potoka celkom zmenilo smer.

Na chodníku platí mimoriadna uzávera.


Lidl pôsobí na Slovensku už 21 rokov.


Hádzanárov čaká náročná prvoligová sezóna.

Martinskí hádzanári odštartovali prvoligovú sezónu zápasom v Trebišove, prioritou zostáva postupná prestavba tímu.


Už ste čítali?