MARTIN. Vnučka dôchodkyne Marty mala minulý týždeň narodeniny a stará mama ju chcela prekvapiť pekným darčekom. V jednom zo zlatníctiev si vyhliadla strieborný prsteň. Keď poprosila predavača, aby jej ho ukázal, dozvedala sa, že je v akcii. Po krátkom rozmýšľaní sa ho rozhodla kúpiť.
Prsteň bol pekný, ale ...
„Povedal, že po starom stál 38 euro a mne ho dá za 20. Potom sa ma tiež pýtal, koľko mám vnučiek, že nech každej kúpim náušnice, pretože sú takisto zľavnené. Bol milý a ochotný,“ spomína na nákup staršia pani.
Náušnice síce nekúpila, no pri jej odchode z obchodu bol spokojný obchodník i ona. Rovnako sa darčeku potešila aj vnučka Martina.
„Najprv som ju trochu pokarhala, načo si robila starosti, prsteň však bol naozaj pekný. Babka vždy vedela, ako mi urobiť radosť,“ hovorí mladá žena.
Dobrý pocit sa ale veľmi rýchlo vytratil a vystriedali ho rozpaky, keď sa s darčekom chcela pochváliť kolegyniam v robote.
„Najskôr sa na ňom začali robiť divné bodky. To, čo bolo pod nimi, vyzeralo ako meď. Prsteň síce mal punc, no ten sa mi zdal veľmi veľký,“ sklamane vysvetľuje vnučka, ktorá istý čas pracovala v zlatníctve.
Na dôchodkyňu si trúfol
Jej stará mama sa preto po pár dňoch vrátila do obchodu, aby nakúpený tovar reklamovala. Predavač už taký ochotný nebol, zvlášť po tom, ako chcela späť svoje peniaze.
„Okríkol ma, že som nejaká moc múdra a či nevidím, že má prsteň punc. Keď som sa spýtala, či je vyučený zlatník, keď je on taký chytrý, skrotol. Začal sa vyhovárať, že má viacero dodávateľov a musí zistiť, od koho prsteň je,“ hovorí.
Nakoniec s reklamáciou uspela aj keď jej obchodník 20 euro vrátil v päťdesiatcentovkách. Pri odchode ešte naznačil, že v budúcnosti nebude v obchode vítaná.
„Už tam určite nepôjdem, aj keby šperky rozdávali zadarmo. Nenapadlo mi ešte pred reklamovaním overiť, či je prsteň naozaj falzifikát. Dôkaz, že ma chcel podviesť, tak nemám a môžem si to len myslieť,“ zamýšľa sa dôchodkyňa, ktorá chcela aspoň takýmto spôsobom upozorniť na praktiky niektorých ziskuchtivcov.
Vnučka Martina ešte rozprávanie starej mamy doplnila. Podľa nej nebol priebeh reklamácie až taký hladký, ako ho vylíčila jej príbuzná.
„Po návrate domov bola poriadne rozrušená, detaily však rozoberať nechcela. Ten predavač ju musel urážať alebo niečo podobné. Videl starého človeka, a tak to skúsil. Správal sa ako šmejd,“ neskrýva znechutenie sympatická dievčina.