MARTIN. Nová webová stránka mesta Martin je súčasťou komunikačnej stratégie mesta, v rámci ktorej je dominantnou prioritou to, čo potrebuje občan. „Novinkami sú okrem iného prepojenia na facebookovú skupinu a youtube kanál či kalendár podujatí, kde môžu ľudia po registrácii prispievať všetky kultúrne organizácie v meste,“ informuje hovorkyňa mesta Zuzana Kalmanová.
Cieľom projektu novej webovej stránky bolo podľa nej vytvoriť moderné, prehľadné a graficky pôsobivé webové sídlo so všetkými informáciami, ktoré ľudia potrebujú o meste a jeho aktivitách vedieť.
Nová stránka poskytuje široké spektrum informácií. Tematicky a graficky sa rozdeľuje na dve hlavné časti – Transparentné mesto a Život v meste. Časť Transparentné mesto obsahuje všetky informácie, ktoré nariaďuje aktuálna legislatíva pre webové sídla orgánov verejnej správy, je viac úradnícka. „Naproti tomu časť Život v meste ponúka množstvo zaujímavého obsahu o každodennom dianí v meste. Do novej stránky sú integrované dostupné overené riešenia ako google vyhľadávač na rýchlejšie a presnejšie vyhľadávanie informácii a google translator na preklad stránok až do 80 jazykov,“ uvádza Kalmanová.
Stránka obsahuje viac ako 14 200 dokumentov, takmer 6 200 fotografií a iných obrázkov, 470 tlačových správ a 290 položiek menu.
Webová stránka ponúka paralelne viac verzií - verziu pre tlač www stránok, verziu pre slabozrakých a novinkou je verzia pre mobilné zariadenia - mobily a tablety (integrované prehliadače v systémoch Android a iOS). Významným prvkom stránky sú aj ankety, medzi nimi napríklad aj dotazník spokojnosti, v rámci ktorého môžu ľudia vyjadriť postoj ku spôsobu komunikácie a prezentácie mesta.