ALEXANDER LILGE, poslanec MsZ v Martine
- Nie je to zlá myšlienka, i keď trochu subjektívna. Určite sú na cestách miesta, kde je dôvod obmedziť rýchlosť a treba ju aj dodržiavať. Samozrejme, aj kontrolovať! V blízkosti škôl, pred priechodmi pre chodcov, všade tam, kde dochádza k častým dopravným nehodám, veľakrát s tragickými následkami. Aj keď sa v posledných rokoch situácia čiastočne zlepšuje, a to pri rastúcej intenzite dopravy, stále je čo zlepšovať. A keď to nejde po dobrom, na mieste je aj represia.
JURAJ STAHL, podnikateľ
- Osobne mi to je jedno. Myslím, že som zodpovedný šofér a pokutu za rýchlosť som zatiaľ nikdy nedostal. Mám pocit, že sa posledný čas sa vodiči u nás dosť upokojili. Šialencov za volantom ubudlo, a ak nejakého zbadám, skôr je problémom nedanie prednosti, či riskantné predbiehanie.
JÁN TOPERCER, ekológ
- Odporučil by som im riadiť sa najmä odbornými dopravnobezpečnostnými poznatkami a merať tam, kde prekročenie povolenej rýchlosti môže znamenať najväčšie riziko nehody. Nie tam, kde to môže hodiť najviac eur do policajnej kasičky, ale ani tam, kde si to v rámci uletenej huráliberálnej módy odhlasujú sami vodiči.
MIROSLAV BARTOŠ, výtvarník, spisovateľ
- V mojej blízkosti hádam úsek medzi Turčianskymi Teplicami a miestnou časťou Diviaky.
PETER CABADAJ, manažér kultúry
- Ústretovosť, ktorú vraj policajti veľkoryso plánujú ponúknuť domorodcom, je pre mňa osobne prekvapením. Z nadobudnutých bohatých skúseností však vyplýva, že netreba hneď na všetko naletieť. Preto si aj miesto, kde by policajti mohli merať rýchlosť, nechám pre seba ako tajomstvo. Veď oni si už ten svoj zákerný „flek“ i bez môjho odporúčania určite nájdu.
MIROSLAV VALACH, hokejový rozhodca
Nie je vôbec na mieste, aby ľudia doporučovali, kde by mali policajti postaviť svoje radary. Je úlohou polície analyzovať a štatisticky vyhodnocovať úseky ciest, kde dochádza k častým, závažným a smrteľným nehodám a samozrejme kontrolovať práve tieto miesta. Nemám vôbec nič proti meraniu rýchlosti. Však v prvom rade ide o našu bezpečnosť. Verejne sa však hovorí, že vyberanie pokút a ich výška je podstatným príjmom pre policajnú kasu a ja mám skôr pocit, že rozmiestňovanie radarov je viac-menej účelové na miesta, ktoré môžeme nazvať zaručenou "zlatou baňou". V poriadku, ľudia budú mať raz možnosť voľby. A čo ďalej? Možno sa predsa len mýlim a slovíčka "pomáhať a chrániť" už konečne nebudú prázdnou frázou.
IGOR LIBO, stredoškolský pedagóg
Keďže denne jazdím autom bolo by toho viac. Určite však dodržiavanie rýchlosti 50 km/h cez obce Belá – Dulice a Žabokreky. Málokedy sa stane, aby ma niekto v týchto obciach nepredbehol, pritom mám na tachometri päťdesiatku. Buď mám zlý počítač v aute alebo kolegovia vodiči nedodržujú predpísanú rýchlosť. Podobné je to na ceste do Žiliny. Hoci idem v ľavom pruhu deväťdesiatkou, predsa sa nájdu vodiči, ktorí by ma najradšej preskočili alebo aspoň nervózne blikajú svetlami a rôzne gestikulujú. Takýchto úsekov je veľa a žiaľ nezodpovedných vodičov na cestách ešte viac.
ZLATICA HOLUBOVÁ, predsedníčka PD Gader Blatnica
- Túto akciu vnímam skôr ako populárnu smerom k občanom. Chcela by som veriť, že policajti vedia vyhodnotiť miesta, kde je arogantné porušovanie rýchlosti zvlášť nebezpečné a život ohrozujúce. Problém mám skôr s tým, keď nás v rámci napĺňania prázdnej kasy zastavujú, najmä v peknom počasí, na nepochopiteľných miestach a doslova bezdôvodne, s čím som sa vo svete nikdy nestretla.
PETER LISOŇ, prednosta ŽST Vrútky
- Predpokladám, že poctiví vodiči nebudú mať problém ani vtedy, keby boli kontroly za každou vŕbou. Ak však bude známe, kde sa meria rýchlosť, tak tí ostatní vodiči budú nepolapiteľní a tým zároveň aj nepoučiteľní. Skôr by som uvítal, keby v sadzobníku pokút boli jednoznačne stanovené pokuty u každého priestupku. Mimochodom – kedy naposledy ste videli živého policajta na inom mieste než vedľa cesty.