Včera začalo razenie tunela Višňové (7 520 m). Robotníci vyrazili prvé desiatky metrov tunela z východnej aj západnej strany.
Južný obchvat Žiliny s dlho očakávaným tunelom Višňové ušetrí vodičom desiatky minút, ktoré už nebudú tráviť v kolónach pod Strečnom.
"Zvýši sa najmä bezpečnosť na cestách v celom kraji a v neposlednom rade sa výrazne pokročí vpred pri budovaní diaľničného spojenia východu a západu krajiny,“ povedal minister dopravy výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Článok pokračuje pod video reklamou
Článok pokračuje pod video reklamou
Diaľničný úsek D1 Lietavská Lúčka – Dubná Skala s najdlhším slovenským tunelom Višňové je súčasťou 25,8 kilometra dlhého južného obchvatu Žiliny. Úspory, ktoré južný obchvat tohto krajského mesta prinesie, sú zaujímavé. Čas potrebný na prejazd sa skráti v priemere o 23 minút, teda viac ako o polovicu. Vzhľadom na vysokú intenzitu dopravy na tomto úseku je možné povedať, že iba vodiči osobných áut za 24 hodín ušetria spolu 1 333 hodín a približne 4 000 litrov paliva. Celý južný obchvat mesta Žilina (vrátane úseku D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka) by mal byť hotový v roku 2019.
Tento projekt bude financovaný v dvoch fázach z Kohézneho fondu. Prvá fáza z Operačného programu Doprava (2007-2013) a druhá fáza z Operačného programu Integrovaná Infraštruktúra (2014-2020). Celková výška nenávratného finančného príspevku z Európskej únie je 383,3 milióna eur.