Štvrtok, 25. apríl, 2019 | Meniny má Marek

Týždeň bez obchvatu, najviac prekážajú kamióny v centre

Zmena organizácie dopravy v Martine spôsobovala na začiatku menší chaos i väčšie kolóny v centre. Spočiatku to vyzeralo veľmi zle. Ľudia nadávali, ale nakoniec sa situácia k akej -takej spokojnosti utriasla.

Časť Martinského obchvatu je úplne uzavretá.Časť Martinského obchvatu je úplne uzavretá.(Zdroj: ROMAN KOPKA)

MARTIN. Sedemkilometrový martinský obchvat sa pre rozsiahlu rekonštrukciu v niektorých úsekoch úplne uzavrel, a tak si nielen Martinčania už pár dní zvykajú na novú organizáciu dopravy v meste.

Začiatok bol zložitý a problémy mali najmä tí, ktorí sú zvyknutí jazdiť po pamäti. Rušne chvíle zažívali niektorí vodiči, ktorí sa od Jahodník či Sklabinskej ulice chceli popri kostole dostať k obchodnej akadémii. Niektorí sa tak ocitli v protismere, lebo dopravní inžinieri v opačnom smere vytvorili ďalší cestný pruh smerujúci do centra (z toho čo viedol k nemocnici), aby posilnili plynulosť premávky z Mudroňovej ulice.

„Takáto rozsiahla obchádzková trasa sa veľmi dlho pripravuje. Firma, ktorá to mala na starosti, išla na to postupne, a tak sa stalo, že niekde cesty už boli uzavreté a inde ešte nie,“ vysvetľoval počiatočný chaos i väčšie kolóny v centre Vladimír Mečko,“ riaditeľ Okresného dopravného inšpektorátu v Martine.

Preplnené centrum

Preplnená bola najmä Hviezdoslavova ulica, po ktorej premávali aj kamióny. Tie sa do centra vrátili, lebo inú možnosť ako prejsť cez Martin teraz nemajú.

Dopravné zápchy s menšími zdržaniami sa tvorili aj v bočných uličkách, napríklad v smere od hotela Turiec sa veľmi ťažko vychádzalo na hlavnú cestu. Všimli sme si, že viac ako inokedy museli čakať na vyznačených priechodoch aj chodci. Málokto im zastavil.

Plné cesty boli spočiatku aj neďaleko sokolovne a na Severe. Naši čitatelia nás cez facebook upozornili na to, že kamióny mali v zákrutách pri futbalovom štadióne problém bezpečne zvládnuť zákruty, čím sa výrazne spomaľovala doprava.

„Aj to sa napokon vyriešilo, a to tak, že obidva jazdné pruhy sa začali využívať na odbočovanie doľava,“ povedal Vladimír Mečko.

V Košútoch pomohol „bajpas“

Martinčania mali obavy z dopravnej špičky, ale nakoniec to až také hrozné nebolo. Sami sme si trasu cez centrum, Sever a Košúty pred pätnástou hodinou vyskúšali a prešli sme ňou plynulo za pár minút. Dokonca sa pred kruhovým objazdom v smere do Vrútok vôbec netvorili kolóny. Neznamená to ale, že neskôr nemohli byť.

„Keď sa spustili všetky obchádzkové trasy, tak sa aj situácia na cestách utriasla. Pomohol tomu aj „bajpas“ na kruhovom objazde (dva pruhy – jeden odbočovací do Košút a druhý - priamy na Sever), ktorý zrýchlil premávku. Perfektná vecička. Od stredy sa v smere na Vrútky zaviedlo aj striedavé radenie, to znamená, že motoristi mohli využívať obidva jazdné pruhy a pred kruháčom sa vzájomne na striedačku púšťať,“ podotkol Vladimír Mečko, ktorý bol rád, že v meste počas prvého dňa zaznamenali len jednu nehodu. Aj tá však so zmenou organizácie dopravy nesúvisela.

Situáciu uľahčí diaľnica

Zaujímavosťou je aj to, že motoristov smerujúcich od Žiliny do Banskej Bystrice vedú informačné tabule na Ružomberok.

„Túto zmenu sme sa snažili dostať aj do GPS systémov. Je to síce o niečo dlhšia trasa, ale Martinu to pomôže. Situáciu nám pomôže uľahčiť aj otvorenie martinskej časti diaľnice. Stať sa tak má vo štvrtok 9. júla,“ povedal šéf dopravnej polície v Turci.

Kritika i pozitíva

Názory medzi ľuďmi sa na novú dopravnú situáciu v centre líšili. Mnohí odporúčali, aby Martinčania nechali radšej autá doma. Iní zas nechápali, prečo sa museli niektoré časti obchvatu úplne uzavrieť. Ďalším sa zas nepáčilo, že sa rekonštrukcia robí počas prázdnin. Lenže vtedy je premávka menej hustejšia ako počas bežného školského roka.

Mnohí vyslovili aj obavy, že hustú premávku v centre naše cesty nezvládnu a budú sa musieť opravovať.

Zaznamenali sme aj obavu, ako sa chorí ľudia z Ľadovne, či Jahodník dostanú do nemocnice.

„Samozrejme, aj na toto sa myslelo. Dočasne sa zrušila jednosmerka na Kolárovej ulici, a tak nebude problém dostať sa do nemocnice z opačnej strany od Smíchova,“ vysvetlil Vladimír Mečko.

Objavili sa však aj pozitívne reakcie. V nich zaznieval argument, že je dobré, keď sa celý obchvat opraví a už sa nebude musieť jazdiť po vyjazdených koľajach.

Rekonštrukcia martinského obchvatu začala prvý júlový deň a skončiť by sa mala v závere roka. Niektoré dôležité časti obchvatu budú uzavreté tri mesiace.

Uzávierky na martinskom obchvate

V prvej fáze od 1. júla do 30. septembra dôjde k úplnému uzatvoreniu mostov v úseku od križovatky s ulicou Robotnícka po križovatku s ul. Mládeže – tzv. estakáda, ako aj od križovatky s odbočkou na sídliskoa Záturčie po napojenia na cestu I/18 – všetky smery Žilina – Poprad.

Počas rekonštrukcie a úplnej uzávierky týchto úsekov, bude doprava vedená po obchádzkovej trase, ktorá vedie prevažne hlavnými cestnými ťahmi mesta Martin. V dôsledku toho, musia vodiči počítať s dopravnými zápchami v centre Martina.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Od mája sa mení definícia kilogramu
  2. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  3. Spready a poplatky pri obchodovaní
  4. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  5. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  6. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou
  7. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto
  8. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019
  9. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť
  10. Pre učiteľov je dôležité, aby sa navzájom inšpirovali
  1. Enviro deň v Košiciach prinesie zábavu aj osvetu
  2. Obchodník roka: Najvyššie ocenenie si šiestykrát odnáša Martinus
  3. Fixný výnos až 7 % ročne. Bezpečné investície už od 10.000 eur
  4. Športový deň Stavebnej fakulty STU v Bratislave
  5. Festival IXPO otvorí brány už tento piatok. Čo všetko prináša?
  6. Pivovar Šariš rozdá regiónu 16-tisíc eur
  7. Recenze autokamery Mio MiVue J60 WIFI - youtuber Bazim hodnotí!
  8. Od mája sa mení definícia kilogramu
  9. Spready a poplatky pri obchodovaní
  10. Elegancia, športový duch alebo výkon? Hyundai i30 Fastback
  1. Top desať gréckych ostrovov na letnú dovolenku 2019 25 227
  2. Od mája sa mení definícia kilogramu 7 607
  3. Bulharsko: Najlepšie miesta na dovolenku pri mori 7 207
  4. Tohtoročný Autosalon? Najväčšie SUV na svete aj lietajúce auto 6 272
  5. Čerpáte úver? Na toto by ste určite mali myslieť 6 014
  6. 7 kritických situácií na cestách. Ohrozujú každého vodiča 5 275
  7. Až vďaka chorobe objavila svoj talent 4 122
  8. Kaufland začal s predajom slovenských uhoriek bez fólie 3 788
  9. Čo robí dobrého zamestnávateľa dobrým? 2 223
  10. Tip na japonskú klimatizáciu s výhodnejšou elektrinou 1 922

Hlavné správy z MY Turiec

DISKUSNÉ FÓRUM - SMART CITIES

Debata s primátormi: Každé mesto má svojho ducha, svoju identitu

To, čomu sa dnes hovorí smart, sme kedysi volali zdravý sedliacky rozum.

Branislav Zacharides, primátor Vrútok.

Chceme kupovať čerstvé a kvalitné vajcia zo Slovenska

Pri výber vajec kladieme veľký dôraz popri kvalite a čerstvosti vajec aj na krajinu, odkiaľ pochádzajú.

Víťazi turčianskych líg zvládli ročník bez prehry

Najvyššiu turčiansku súťaž v stolnom tenise vyhral Medokýš Martin C a v novej sezóne si zahrá štvrtú ligu. Zo šestky do päťky postúpili Sučany B a Medokýš Martin D.

Nedávno skončená sezóna priniesla viacero zaujímavých 
súbojov.

FOTO: Rezbári v Rakove

Je to už nepísané pravidlo, na konci apríla prichádzajú do Rakova majstri rezbári. Do malej dedinky, ktorá nemá ani štyristo obyvateľov, zavítali po ôsmy raz.

Rezbárske dni v Rakove.

Martinčan Richard Pánik sa už pripojil k reprezentácii

Ak sa nič nestane, tak na domácom svetovom šampionáte bude mať aj Martin zastúpenie.

Richard Pánik (druhý zľava) pred brankárom NY Islanders Robinom Lehnerom.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Vybrali SME

Už ste čítali?