j diaľnici ušetria 10 až 12 minút.
„Najväčším benefitom novej diaľnice je komfortná jazda, väčšia bezpečnosť a, samozrejme, uvoľnenie regionálnych ciest v Martine, Vrútkach či Sučanoch. Po starej ceste denne prešlo takmer 30-tisíc áut, ktoré komplikovali život obyvateľom týchto miest. Novovybudovaná diaľnica preberie všetku tranzitnú dopravu, znížia sa emisie a hluk. V neposlednom rade sa teším, že novým úsekom sme opäť bližšie k diaľničnému spojeniu východu a západu krajiny,“ povedal na slávnostnej ceremónii minister dopravy, výstavby a regionálneho rozvoja Ján Počiatek.
Úsek sa začína na východnej strane masívu Dubná Skala na konci Strečnianskej úžiny. Zastavané územia obchádza zo severnej strany. Trasa je vedená na rozhraní ochranných pásiem Malá a Veľká Fatra, prekonáva rieku Váh a železničnú trať Bratislava – Košice. Južne od obce Turany D1 vystupuje na severné úpätie Veľkej Fatry, kde je situované obojstranné odpočívadlo Turčianska Štiavnička. Následne sa diaľnica D1 postupne zatáča severovýchodným smerom a mostom prekonáva existujúcu dvojkoľajovú železničnú trať a Krpeliansky kanál. Tento úsek diaľnice sa končí v križovatke Turany v mieste napojenia na cestu I/18.
Tento projekt je spolufinancovaný v rámci Operačného programu Doprava z Kohézneho fondu. Celková suma nenávratného finančného príspevku je 78 miliónov eur, z toho 85 % pokryjú zdroje EÚ.