Štvrtok, 24. október, 2019 | Meniny má Kvetoslava

Martinská diaľnica je raritou. Vieme, prečo

Počas výstavby diaľničných mostov nedávno otvoreného diaľničného úseku D1 Dubná Skala – Turany bola na Slovensku prvýkrát použitá špeciálna technológia. Taká, ktorá sa osvedčila vo Francúzsku na izolovanie mostoviek na mostoch Millau (65 000 m2), Maine (1

Nová technológia urýchlila práce na výstavbe diaľnice.Nová technológia urýchlila práce na výstavbe diaľnice.(Zdroj: Archív Icopal)

Počas výstavby diaľničných mostov nedávno otvoreného diaľničného úseku D1 Dubná Skala – Turany bola na Slovensku prvýkrát použitá špeciálna technológia. Taká, ktorá sa osvedčila vo Francúzsku na izolovanie mostoviek na mostoch Millau (65 000 m2), Maine (11 000 m2) či Viaduc de l'Anguienne (5 200 m2).

MARTIN. Nedávno otvorený martinský diaľničný úsek má raritu – po prvý raz bola práve na ňom v rámci Slovenska použitá špeciálna technológia na izolovanie mostoviek. Ide o automat na natavovanie izolácie, ktorým sa doteraz aplikovalo viac ako pol milióna m2 hydroizolácií na mostoch v Európe. Osvedčila sa aj vo Francúzsku na izolovanie mostoviek na mostoch Millau (65 000 m2), Maine (11 000 m2) či Viaduc de l'Anguienne (5 200 m2).

Článok pokračuje pod video reklamou

„V oblasti hydroizolácií sa snažíme prinášať na slovenský trh nové materiály aj aplikačné novinky. Jednou z nich je uvedený stroj na natavovanie asfaltovaného pása Supermost,“ vysvetlil Rastislav Šmehyl, obchodný riaditeľ spoločnosti Icopal.

Stroj ušetril stavbárom čas

Termíny výstavby diaľničných mostov na úseku D1 Dubná Skala – Turany súrili a aplikácia izolácie automatickým strojom výrazne ušetrila stavbárom čas aj peniaze. Pred začiatkom zhotovenia izolačného systému s názvom Supermost 2 musela byť na vopred pripravenom povrchu mostovky aplikovaná pečatiaca vrstva z epoxidovej živice. Na takto pripravený podklad sa následne strojom natavila hydroizolácia. „Išlo o5,5 mmhrubý asfaltovaný pás vyrobený zo zmesi asfaltov modifikovaných elastomérmi s minerálnym plnivom, s nosnou vložkou z polyesterového vlákna s vysokou rozťažnosťou,“ vysvetlil R. Šmehyl.

Asfaltovaný pás natavoval na povrch mostovky špeciálny stroj obsluhovaný prostredníctvom dvoj- až trojčlennej posádky. Ten umožňuje použitie jumbo rolí asfaltovaného pása.

Vyššia kvalita natavenia pásov

Na diaľničnom moste stroj natavoval asfaltovaný pás čistým propánom, a to rovnomerne po celej jeho šírke a dĺžke. Použitie automatu skrátilo čas prác a výrazne znížilo počet ľudí potrebných na stavenisku. Stroj rovnomerne roztaví asfaltovaný pás v celej ploche pomocou siedmich horákov. K lepšiemu spojeniu hydroizolácie k podkladu slúžia dva nezávislé prítlačné valce, ktoré sú súčasťou stroja a skladajú sa z 23 nezávislých valčekov. Tie rovnomerne valcujú, a tým pritláčajú celú natavovanú plochu asfaltovaného pásu k podkladu. Vzniká dokonalé a rovnomerné spojenie bez možnosti vzniku zle nataveného pása ľudským faktorom.

„Asfaltovaný pás Supermost, ktorý sa natavuje strojom alebo ručne, zvyšuje kvalitu mostov, predlžuje ich životnosť a šetrí finančné prostriedky,“ vysvetlil Šmehyl. Pás na báze SBS modifikácie disponuje rozmerovou stabilitou, odolnosťou proti stlačeniu, ale aj výbornou priľnavosťou a vodotesnosťou. Dokáže odolávať vysokým aj nízkym teplotám, znáša extrémne mechanické zaťaženie i pôsobenie agresívnych chemických látok používaných pri zabezpečovaní údržby a zjazdnosti ciest.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Inzercia - Tlačové správy

  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Unikát medzi značkami. CUPRA
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  5. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  6. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  7. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  8. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov
  9. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia
  10. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  1. Eva Kováčová: Motivácia vzdelávať sa je spojená s nádejou
  2. Grafickí dizajnéri ukázali, ako možno zmeniť charakter miesta
  3. Komerčné priestory v Jarabinkách: Istí zákazníci = isté tržby
  4. Zabudni na prvoplánové kostýmy. Tu sa budeš skutočne báť
  5. Rehabilitačná lekárka radí: Aj sedieť treba vedieť.
  6. Zdravotné stoličky Adaptic sú v predaji tiež na Slovensku
  7. IT je dokonalá ukážka slovenskej kreativity. Tretia časť
  8. Ako jazdí VW T-Roc s výkonom 300 koní?
  9. V prvom roku fixný výnos až do 8,5 % ročne
  10. Pitný režim je dôležitý. Čo robiť, ak nám čistá voda nechutí?
  1. IBA DNES: Získajte plný prístup na SME.sk na 30 dní zadarmo 18 454
  2. Bývať v novom sa dá aj bez hypotéky (a založenia nehnuteľnosti) 13 513
  3. Karibik: Dokonalý oddych v špičkových hoteloch 10 229
  4. Doplňte si knižnicu o svetovú klasiku už od 99 centov 9 533
  5. Výskumný park v Rakúsku zistil, ako sa býva najzdravšie 8 216
  6. Prečo Lukáš chodí po tridsiatke ešte stále na strednú školu 6 127
  7. Deti jedia málo ovocia a zeleniny. Multivitamíny ich nenahradia 4 609
  8. Týmto trikom sa dajú v aute umiestniť tri autosedačky 4 534
  9. Vysokoškoláci zarobia už o 587 eur viac ako stredoškoláci 4 497
  10. 5 rád Ľudmily Kolesárovej, ako napísať projekt a získať grant 4 482

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

FOTO: Protestná jazda cyklistov v Martine

Zajtra sa má na mestskom zastupiteľstve rozhodnúť, či sa cyklistom zakáže jazdiť po pešej zóne v Martine. Časť verejnosti vyjadrila svoj názor protestnou jazdou. Téme sa budeme venovať v najbližšom vydaní MY Turčianskych novín.

Budú môcť jazdiť cyklisti po pešej zóne? Aj o tom sa bude rokovať na mestskom zastupiteľstve.

Hokejovú časomieru v Martine trápi vlhkosť, čoskoro ju opravia

​​​​​​​Na zimnom štadióne v Martine už od leta poriadne nefunguje časomiera. Čoskoro ju kompletne opravia.

Primátor Danko zvolal zastupiteľstvo, v programe sú aj zásadné témy

Rokovať sa okrem iného bude aj o výške miestnych daní a poplatkov, debata bude aj o jazde na bicykli v pešej zóne.

Ján Danko, primátor Martina.

Neďaleko Minčola si turista zlomil nohu

Zranenému mužovi musel prísť na pomoc aj vrtuľník.

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Policajti skonfiškovali v okolí Terchovej motorky a štvorkolky

V boji s jazdcami majú strážcovia prírody už slušné kompetencie.

V Hurbanove chytili šoférku s 3,52 promile

Vodič v Imeli nafúkal 3,15 promile. Ďalší opitý šofér skončil v Kolte v potoku.

Vlkolínec má konečne reštauráciu. Lákať chce na tradičnú kuchyňu

Vlkolínec navštívia ročne desiatky tisíc turistov z celého sveta, láka ich štatút Unesco. Vo Vlkolínci však chýbala reštaurácia.

Jeho auto nedokázalo preskočiť priekopu. Dopadlo to takto

Vodič so svojim automobilom krkolomne skončil vo vykopanej jame.

Vybrali SME

Už ste čítali?