ALEXANDER LILGE, poslanec MsZ v Martine
Laitský vzaté to nie je určite normálne. Je fajn, že sa našli peniaze na rekonštrukciu ciest, ale prečo sa robí všetko naraz? Chcelo by to lepšie naplánovať, takto mi to pripadá chaotické. Samozrejme pripúšťam, že odborníci môžu mať iný názor, kedy je najvhodnejšie pustiť sa do opráv. Ale keď sa už do toho išlo, tak by bolo treba zvážiť vyššiu intenzitu opráv, napríklad využiť na to maximálne možný pracovný čas alebo masívnejšie nasadenie techniky.
JURAJ STAHL, podnikateľ
Je dobré, že sa cesty opravujú. To, ako sa postupuje v Martine a okolí, normálne nie je. Chýba koordinácia. Verejnosť nebola vopred takmer vôbec informovaná. Chýbali mapky, prehľady. Všade je chaos, nervozita, havárie. Na jedinom prejazdnom pruhu na Kollárovej ulici niekoľko hodín stojí auto s plošinou a opravujú verejné osvetlenie. Na Mudroňovej ulici parkujú po krajnici autá. Na križovatke pri kostole chodci preskakujú betónové ploty. K tomu oprava mosta v Košťanoch. Tvoria sa zápchy, nebezpečne sa obieha. Policajtov tam nevidno počas celého dňa. Úplné uzatvorenie obchvatu bola veľká chyba. Tak, ako opravy prebiehajú u nás, to je príklad, ako by to nemalo byť. Jediné pozitívum vidím, že konečne sprejazdnili kruhový objazd na Košútoch. Veľa rokov sa o tom hovorilo a zrazu, o pár dní, to bolo hotové.
PETER CABADAJ, manažér kultúry
Rekonštrukcia rôznych typov ciest je už v našich končinách tradičným letným koloritom. Zvykli sme si na to, hoci nepoznám nikoho, kto by bol z takéhoto spôsobu leta nadšený a šťastný. Momentálna situácia v Martine a okolí však s obludným prehľadom prekonáva všetko, čo tu doteraz bolo. Vôbec to nie je normálne, pričom málokto z nás tuší, kedy sa vrátime do „normálu“.
JÁN TOPERCER, ekológ
Tu asi hej. Martin je predsa zákonom ustanovené centrum národnej kultúry Slovákov. Do ktorej sa, ako vieme, počíta aj kultúra rozvrtávania (pardon, "rekonštrukcie") komunikácií pozemných, vodných i iných, a kultúra balíčkovania voličov (nemýľte si s balíčkovaním maltezákov a podobných psíkov) už trištvrte roka pred voľbami. A na strane väčšiny voličov zas kultúra hltania balíčkov aj s navijakom a so "psími očami" upretými tým jedine správnym smerom.
MIROSLAV VALACH, hokejový rozhodca
Normálne to rozhodne nieje, najmä keď panuje názor, že sa opravujú aj niektoré úseky ciest, ktoré boli v dobrom stave. Rozhodne sú v okrese aj cesty, ktorých povrch je v katastrofálnom stave, nič sa s nimi nerobí a zrejme ani robiť nebude. Dennodenne sa tvoria obrovské kolóny pri Košťanoch z dôvodu slimačej opravy mostíka cez potok, kde by ste robotníka márne hľadali. Rozhodnutie o úplnom uzavretí obchvatu enormne zhustilo premávku v meste, kde množstvo ťažkých kamiónov a áut vyjazďujú nové koľaje na slnkom rozpálených cestách. Síce obchvat bude v poriadku, ale zničené mestské cesty si budeme musieť zaplatiť my Martinčania z našich daní.
IGOR LIBO, stredoškolský pedagóg
To, že sa cesty rekonštruujú je v poriadku. Nie je to len v Martine a jeho okolí, no mám pocit že na celom Slovensku. Problém vidím v termíne, ale najmä v organizácii práce. Opravovať cesty v takomto rozsahu počas prázdnin, keď je zvýšená migrácia turistov a veľa cyklistov na cestách, je na hranici bezpečnosti premávky či až jej kolapsu. Vo svete sa bežne takéto práce robia večer, či v noci. V tomto teple by to isto privítali aj samotní cestári. Prečo to nejde aj u nás na to sa treba opýtať kompetentných ...
ZLATICA HOLUBOVÁ, predsedníčka PD Gader Blatnica
Nie je to normálne. Lenže čo je u nás normálne?
PETER LISOŇ, prednosta ŽST Vrútky
Všimli ste si to, čo ja? Všetci vieme v akom stave sú niektoré cesty na Slovensku a všetci na to hromžíme. Keď sa začne niečo robiť, hromžíme takisto. Navyše vždy zaregistrujeme pripomienky o tom, že sa to mohlo robiť radšej inokedy. Verím, že pri určovaní termínu realizácie opráv ciest v Martine a okolí bola najdôležitejším faktorom technológia naplánovaných prác. Ak sa komunikácie dostanú po ukončení prác do normálneho stavu, je to v poriadku, že určitú dobu musíme pretrpieť menší komfort a obrniť sa väčšou trpezlivosťou.