MARTIN. Mesto Martin zaviedlo ako prvé na Slovensku mobilnú aplikáciu, cez ktorú môžu Martinčania hodnotiť prácu zamestnancov mestského úradu.
S úradníkmi má skúsenosť asi každý. Prídete na radnicu a chcete vybaviť trvalý pobyt, zaplatiť daň za psa či vybaviť si na matrike kópiu rodného listu. A na úrade narazíte na skostnatenosť či neochotu mestského úradníka alebo práve naopak, milý prístup a ústretovosť.
Nespokojnosť budú riešiť
Cez hodnotiaci systém Staffino môžete napísať priamo vedeniu mesta, čo si myslíte o konkrétnych úradníkoch – poukázať na problémy pri jednaní a naopak, vyzdvihnúť prácu tých, ktorí prácu robia svedomito.
„Denne sa na úrade premelú stovky ľudí. A stať sa môže čokoľvek. Chceme vedieť ako prví, ak bol Martinčan nespokojný a chceme to riešiť. Chceme vedieť, kto a v čom je dobrý, a nebojíme sa počuť, v čom práca úradníkov kríva. Len tak môžeme servis na úrade skvalitniť,“ nechal sa počuť martinský primátor.
Podľa spoluzakladateľa hodnotiaceho systému Staffino Tomáša Rosputinského sa v krátkom čase k Martinu pripojilo aj mesto Trnava, pričom v systéme hodnotenia personálu sú už stovky najrozličnejších prevádzok a pribudne k nim aj univerzitná nemocnica.
„Boli sme milo prekvapení prístupom vedenia mesta Martin. Hodnotenie úradníkov je omnoho citlivejšie ako trebárs hodnotenie čašníkov či predavačov a môže odhaliť príjemnú či nepríjemnú pravdu o ich fungovaní. Sme zvedaví, aké výsledky dosiahne mesto počas troch mesiacov a čo sa podarí na mestskom úrade zlepšiť. Veríme, že energia vedenia mesta zbierať hodnotenia nepoklesne," povedal o spolupráci so samosprávou Rosputinský.
Odpoveď sa dostane každému
Primátor Hrnčiar ďalej dodáva, že spätná väzba je dôležitá.
„Každý, kto pracuje, robí chyby. Robím ich ja, robia ich aj zamestnanci mesta. Chceme sa naozaj zlepšovať a odstraňovať chyby. Preto budeme každú pripomienku veľmi pozorne sledovať aj riešiť. Uvidíme, ako sa tento systém rozbehne. Nevylučujem, že bude mať vplyv napríklad na pohyblivé zložky mzdy, keď sa budú rozdeľovať odmeny. Pretože naším cieľom je, aby boli ľudia motivovaní správať sa ku klientovi pozitívne, dobre, milo. Tak, aby klient odchádzal z nášho mestského úradu spokojný,“ zdôraznil A. Hrnčiar.
Každý Martinčan si podľa Rosputinského môže stiahnuť jednoduchú mobilnú aplikáciu alebo ísť na internetovú stránku staffino.sk, kde si vyhľadá mesto Martin, klikne na jeho profil a má päť možností hodnotenia.
„Môže ohodnotiť priamo primátora, kompetenciu pracovníkov, kvalitu komunikácie, rýchlosť vybavovania, môže hodnotiť celkový dojem. Potom má dve možnosti buď chce pochváliť, alebo chce napísať pripomienku či návrh na zlepšenie. Ak to urobí, pripomienka okamžite ide kompetentným zástupcom mesta, ktorí majú možnosť okamžite reagovať a riešiť to priamo s občanom,“ vysvetlil Rosputinský.
Hodnotiť úradníkov môže však iba zaregistrovaný užívateľ, aby sa predišlo anonymným osočovaniam.