ážnu hudbu a kvôli Mozartovmu Requiem zaplnili Dom odborov Strojár.
MARTIN. Poprázdninový štart kultúrnej ponuky v Martine mal vysoké obrátky. Ponúkol viacero významných podujatí, medzi nimi kraľovala aj interpretácie Mozartovej zádušnej omše Requiem. Súbor skladieb – posledných v živote hudobného génia, ktoré dokončil Franz Xaver Süssmayr, naštudovali tri telesá – Cantica Collegium musicum Martin, Žilinský zmiešaný zbor a Štátny komorný orchester Žilina pod dirigentskou taktovkou Štefana Sedlického. Pôvodne to bolo k tohtoročným veľkonočným sviatkom pre účinkovanie v Dome umenia Fatra. V Martine vokálne sólo party spievali Miriam Maťašová (soprán), Alena Kropáčková (alt), Jozef Gráf (tenor) a Martin Mikuš (bas).
Martinská premiéra omše Wolfganga Amadea Mozarta mala za cieľ prezentovať dielo pred verejnosťou turčianskej metropoly a demonštrovať interpretačné majstrovstvo spomínaných telies, ale bola najmä príležitosťou pre domácu prezentáciu martinského komorného zboru, ktorý patrí k európskej špičke a pred domácim publikom nemá príležitosť tak často vystupovať. Skupina nadšencov z Martinského spevokolu ho založila v roku 1991, zlom v jeho činnosti nastal v oku 1994, keď sa jeho umeleckého vedenia a dirigovania ujal Štefan Sedlický a už o rok na to zbor získal prvenstvo na celoštátnej súťaži komorných zborov vo Vranove nad Topľou. O rok ho obhájil v Dunajskej Strede a odvtedy sa drží na špici slovenského zborového umenia. Zbor úspešne reprezentuje Martin a Slovensko doma i v zahraničí. Vydal doteraz tri profilové CD nosiče.
Spomínané telesá sa naštudovaniu skladby venovali asi pol roka, na martinskom javisku Requiem znelo v podaní približne 120 účinkujúcich. Skladbu si početné obecenstvo v martinskom Strojári vypočulo s veľkým zaujatím a výkon interpretov odmenilo standing ovation.