Štvrtok, 8. december, 2022 | Meniny má Marína

Križovatka v Priekope má aj po oprave svoje muchy

Križovatku v Priekope pri predajni Lidl prerábali predovšetkým preto, aby bola bezpečnejšia. Zdá sa však, že tento zámer sa úplne nevydaril.

Pri odbočke na Ulicu J. Martáka už do seba ťukli dve autá.Pri odbočke na Ulicu J. Martáka už do seba ťukli dve autá. (Zdroj: ARCHÍV PP)

MARTIN. Hlavnou časťou rekonštrukcie križovatky pri priekopskom Lidli bola zmena jej tvaru. Pomerne neprehľadný ypsilon nahradilo téčko. Cestári zaslepili dlhý výjazd v smere od Partizánskeho cintorína, ktorý zasahoval až k odbočke na Kratinovu ulicu. Po novom sa tak autá na hlavnú dostanú len z jednej bočnej cesty.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Križovatku už pokrstila havária

Investícia okolo 30-tisíc eur však podľa ľudí zmenu k lepšiemu nepriniesla. Naopak, myslia si, že teraz je križovatka predovšetkým v čase dopravnej špičky ešte nebezpečnejšia.

SkryťVypnúť reklamu

„Jeden problém síce vyriešili, ale zároveň vznikli ďalšie tri- štyri nové,“ upozorňuje Peter z Priekopy.

Dosť riskantné je odbočovanie predovšetkým v prípade, ak auto prichádza v smere od Vrútok a chce zahnúť do sídliska na Ulicu J. Martáka. Vtedy treba prejsť dvomi protismernými pruhmi.

„Už bola na tom mieste aj prvá havária, a to po novom križovatka funguje pár týždňov.“

Takisto sú problémom i kamióny. Tie prichádzajú predovšetkým od Partizánskeho cintorína, popod ktorý vedie hlavný cestný ťah. Pri Lidli musia najprv odbočiť doprava, aby sa následne dostali na Kratinovu ulicu, po ktorej prejdú do Neografie. Pri spomínanom odbočovaní však zájdu až do protismerného pruhu.

„Jednej pani takto vybehlo veľké nákladné auto do protismeru. Podľa toho ako gestikulovala rukami a trúbila, nebola z toho veľmi nadšená,“ opisuje situáciu Eva, ktorá býva od detstva v paneláku neďaleko križovatky a pravidelne tadiaľ prechádza či už ako vodička alebo chodkyňa.

SkryťVypnúť reklamu

Keď o tom napíšete, budú pokuty

Ani chodci k bezpečnosti v križovatke veľmi neprispievajú. Najmä tí, ktorí chcú prejsť cez cestu na zastávku, kde stoja linky do Martina. Keďže priechody pre chodcov sú od nej pomerne ďaleko, drvivá väčšina ľudí prebieha krížom cez frekventovanú komunikáciu.

„Uvidíte tu dôchodcov s paličkami či rodičov s deťmi. Keď sa ponáhľajú na autobus, nikto nezachádza, radšej to riskne,“ tvrdí Milan a priznáva, že sa tiež správa rovnako.

Takisto riskujú i vodiči áut, keď na zastávke MHD v smere do Vrútok zastane autobus. Ak ho chcú obísť, musia prejsť cez plnú čiaru a „zebru“ namaľovanú na ceste. V praxi to vyzerá tak, že stojaci autobus obieha takmer každý.

„Keď o tom napíšete do novín, tak sa sem postavia policajti s kamerou a budú každému, kto prejde cez plnú, dávať pokuty. Tak to na Slovensku funguje,“ hneval sa pán, ktorý sa pri nás pristavil, keď videl, že si miesto fotíme.

SkryťVypnúť reklamu

Na križovatke pri Lidli sme strávili približne polhodinu a to doobeda, keď premávka nebola až taká intenzívna ako počas špičky. Situácií, ktoré mohli skončiť poriadnou nepríjemnosťou, sme však na vlastné oči videli viac ako dosť. Treba však priznať, že veľký podiel na tom mali aj samotní vodiči.

„Súčasné riešenie križovatky je veľmi zlé. Vieme, že sa tu uvažovalo o kruhovom objazde. Ak nám naozaj chceli pomôcť, prečo ho nepostavili?“ pýtajú sa Priekopčania.

Stavbu kruháča stopli peniaze

Martinská radnica v minulosti iniciovala vybudovanie kruhovej križovatky na spomínanom mieste. Cesta jej síce nepatrí a ani ju nespravuje, ale pripájajú sa na ňu dve mestské komunikácie.

„Všetky zúčastnené strany s týmto riešením súhlasili a bol vypracovaný aj projekt okružnej križovatky. Stavba sa však pre chýbajúce peniaze nezrealizovala,“ vysvetlila martinská hovorkyňa Zuzana Kalmanová.

Správcom komunikácie je Správa ciest Žilinského samosprávneho kraja (SC ŽSK). Marián Janík, riaditeľ závodu Turiec SC ŽSK uviedol, že križovatka bola upravená podľa schválenej projektovej dokumentácie.

„Súčasný stav určite prispel k zvýšeniu bezpečnosti, pretože pôvodné nehodové miesto napojenia na Kratinovu ulicu zaniklo. Prípadné kolízie môžu vzniknúť pri nedodržiavaní dopravných predpisov, najmä nerešpektovaní vodorovného značenia,“ doplnil.

Miesto polícia monitoruje

Ako potvrdil žilinský policajný hovorca Radko Moravčík spomínaná križovatka pri priekopskom Lidli bola naozaj stavebne upravená z dôvodu nevyhovujúceho šikmého napojenia cesty od Partizánskeho cintorína na Priekopskú ulicu, pričom dopravnú situáciu ešte viac komplikovala bezprostredná blízkosť križovatky s Kratinovou ulicou.

„Dochádzalo tu ku kolíziám a tiež k dopravným nehodám, pri ktorých sa často nedal jednoznačne určiť vinník. Križovatka bola upravená a schválená príslušnými orgánmi na základe projektovej dokumentácie vypracovanej autorizovaným projektantom. Polomery oblúkov navrhli aj pre odbočenie kamiónov,“ objasňuje hovorca.

Okrem toho pripomenul, že nedávno pre autá otvorili doteraz uzavretú Sučiansku ulicu, ktorá je napojená na hlavný ťah Bratislava – Košice.

„Dá sa predpokladať, že kamióny z Neografie a ostatných firiem budú zväčša využívať túto komunikáciu, čím sa odľahčí križovatka pri Lidli.“

Na záver ešte pridal vyjadrenie k odbočovaniu na Ulicu J. Martáka, keď vodiči prichádzajúci od Vrútok musia prejsť cez dva jazdné pruhy.

„Odbočuje tam pomerne málo vozidiel, čo minimalizuje vznik kolíznych situácií. Križovatku však naďalej monitorujeme a v prípade problémov budeme v spolupráci s cestným správnym orgánom a správcom komunikácie navrhovať príslušné opatrenia,“ uzavrel Radko Moravčík.

Najčítanejšie na My Turiec

Inzercia - Tlačové správy

  1. Šéf sporiteľne: Synovia ma inšpirujú, čo čítať a koho sledovať
  2. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  3. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  4. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  7. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME
  8. Kríza ako odrazový mostík slovenských startupov
  1. Vďaka kvalitným privátnym značkám na nákupoch zaručene ušetríte
  2. Kapor a rezne vo sviatočnom menu? Poradíme, čo s použitým olejom
  3. Nový spoločník v živote? Podporíte ním deti, ktoré to potrebujú
  4. Auto do 14-tisíc už nekúpite. Zvážte radšej prenájom
  5. Aby na Vianoce nič nechýbalo
  6. Helenky prichádzajú na svetlo sveta s ďalšími novými bytmi
  7. Fénix - Kultúrna pamiatka roka 2023: Keď história opäť ožíva
  8. Vianočný darček na celý život. Darujte návod k vlastnému telu
  1. Polovicu dovolenky zaplatíme od pondelka za Vás 15 696
  2. Strážia ho divé opice. Gibraltár vás prenesie do Británie 7 608
  3. TRNKA: Esetov veľa nevznikne a ani ten jeden nemá Slovensko istý 5 908
  4. Vyberte si knihy s príbehom. Čo sa oplatí čítať na Vianoce? 4 992
  5. Nový vlakový cestovný poriadok z vášho regiónu v denníku SME 4 567
  6. Deti cestujú do exotiky zadarmo 4 284
  7. Štvrtý diel komiksu Posledný Follower v denníku SME 3 263
  8. Gizka Oňová: Pre mnohých som ideálna babka a lichotí mi to 3 095

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 314
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 938
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 917
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 949
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 595
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 381
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 251
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Po moste prechádza denne niekoľko tisíc vozidiel.

Na jeho rekonštrukcii sa vystriedali už tri firmy.


13 h
Futbalistom spod Lysca jeseň nevyšla, odniesol si to tréner.

Tím z Belej-Dulíc zakončil jeseň sériou piatich prehier a zimuje na predposlednom mieste tabuľky. Zlé výsledky si odskákal tréner Zdenko Veselovský, ktorý pod Lyscom skončil.


14 h

Regionálne noviny MY organizujú už niekoľko rokov advetné podujatie Slovensko spieva koledy, ktoré v predvianočnom čase spája obyvateľov našej krajiny.


16 h
V Diviakoch môžu jeseň rozdeliť na dve časti.

Najvyššie z turčianskych celkov skončili v piatej lige Diviaky. Hráči Dynama mali rozprávkový vstup do súťaže, ale potom prišla séria šiestich prehier.


6. dec

Blogy SME

  1. Věra Tepličková: Pracovať od svitu do mrku a nikdy inak
  2. Peter Chovanec: Mestá a vlaky Uzbekistanu
  3. Post Bellum SK: Nechcem byť súčasťou zániku demokracie
  4. Ján Roháč: Fotoblog XII.: Moje ulice Bukurešti
  5. Anna Miľanová: Zlatoň obyčajný ( Cetonia aurata )... 2022
  6. Miroslav Haviar: A čo takto kráľovstvo?
  7. Vladimír Čuchran: Takový schody do nebe... (na košický magistrát)
  8. Štefan Vidlár: Skaza vojny
  1. Grácz Ján: Po 62 odberoch končím s dobrovoľným darovaním krvi. Všeobecná zdravotná odmieta otcovi preplatiť liečbu. 23 314
  2. Věra Tepličková: Ako som cestovala vlakom 12 938
  3. Věra Tepličková: K zubárovi lacnejšie, len keď si dáte vyšetriť pipíka 9 917
  4. Ján Valchár: Prvý decembrový blog alebo láska je láska 3 357
  5. Post Bellum SK: Poprava sa konala 3. decembra 1952 v ranných hodinách 2 949
  6. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět 2 595
  7. Ján Valchár: Defekácia Putina a ruské nádielky Svätého Nikolaja 2 381
  8. Viktor Pamula: Spolky v Spišskej Novej Vsi I. 2 251
  1. Monika Nagyova: Trapas na Bibliotéke
  2. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 52. - Arktída - Expedícia na lodi Zaria do Sannikovovej zeme (1900 - 1902)
  3. Jiří Ščobák: Put*n neumí číst historii: Vybudoval ukrajinský národ, nakopl civilizovaný svět
  4. Jiří Ščobák: Je 6 000 mrtvých v Kataru moc?
  5. Monika Nagyova: Staré dievky z Luníka IX
  6. Juraj Karpiš: Ako investovať a sporiť, keď spľasla matka všetkých bublín a hrozí recesia
  7. Jiří Ščobák: Nechci se otužovat, ale v praxi to trochu dělám
  8. Iveta Rall: Polárne expedície - časť 51. - Antarktída - Prvá Byrdova antarktická expedícia (1928 - 1930) - 3/3, Prelet nad južným pólom

Už ste čítali?