Deti boli vždy vďačným objektom reklamy

V SNM-Etnografickom múzeu v Martine ja inštalovaná výstava Reklama a deti. Potrvá do 28. februára.

MARTIN. „Preneste sa do doby našich prababičiek a užite si v Etnografickom múzeu atmosféru, ktorá dodnes dýcha z prvorepublikových reklám,“ tak znie pozvánka na výstavu bratislavského Múzea obchodu Reklama a deti, ktorá je aktuálne inštalovaná v priestoroch SNM-Etnografického múzea v Martine. Predstavuje plagáty, etikety, účtenky, reklamné predmety či obaly výrobkov z prvej polovice 20. storočia. V hlavnej úlohe sa predstavujú deti – účinný trik, ktorý dobre predával tovar a súčasne tiež vďační a ľahko ovplyvniteľní konzumenti reklamných ťahov.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

SkryťVypnúť reklamu

"Takúto reklamu produkovali predovšetkým výrobcovia tovarov dennej potreby, najmä kávy a kávovín, kakaa, sladkostí, margarínov, mydiel či iného drogistického tovaru. Z archívu Múzea obchodu pochádzajú reklamné tlače určené priamo deťom, ako rozprávky, hry, omaľovanky, vystrihovačky, zbieracie kartičky, obrázky, kalendáre a rozvrhy hodín," približuje riaditeľ Múzea obchodu Bratislava Marcel Juck.

Putovnú výstavu Múzea obchodu môžete vidieť v Slovenskom národnom múzeu v Martine – v Etnografickom múzeu do 28. februára.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Nová hala v Istropolise zaplní chýbajúce miesto na mape kultúry
  2. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  3. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  4. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  5. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad
  1. Najkrajšie letné túry, cyklotrasy, jazerá a pamiatky v Rakúsku
  2. Starý? Tučný? Exot? Pod červenou strechou sa nálepky nedávajú
  3. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie
  4. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum
  5. Crème de la Crème štartuje už čoskoro
  6. Prémiové bankovníctvo je dnes o osobnom prístupe a inováciách
  7. Kam smerujú peniaze bohatých?
  8. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je
  1. „Dracula“ z Banskej Bystrice. K športu sa dostal z recesie 7 766
  2. Krmivá pre psov inak: naozaj záleží na tom, čo pes je 7 272
  3. V Japonsku vlaky meškajú len vo filmoch. Aj jedlo má pravidlá 6 143
  4. Zachránili posledný ostrov pre čajky na Dunaji 4 254
  5. Viete správne založiť oheň? Podľa kachliara to robíte zle 3 886
  6. Upokoj svoju poškodenú pleť: Takto jej vrátiš prirodzený vzhľad 2 976
  7. V Košiciach vzniká nové digitálne epicentrum 2 824
  8. Kam smerujú peniaze bohatých? 2 413
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Ľubomír Žila pri Socháňovej fotografii dievčaťa z Rakova.

Vypátral, že obec mala byť zaplavená.


Čerstvo upečené – presne také pečivo si môžete vychutnať vo vašich domovoch vďaka spolupráci Lidla so slovenskými dodávateľmi.


V čase, keď záujem mladých ľudí o odborné školstvo na Slovensku klesá, sme sa v Strednej odbornej škole obchodu a služieb v Martine rozhodli ísť inou cestou.


Vychádzajúca atletická hviezda Laura Frličková niesla počas otvorenia hier pochodeň.

Turčianske hry mládeže sú už v plnom prúde.


Už ste čítali?