Prevádzku snežného dela jeden človek neutiahne

Vyznávači bežeckého lyžovania si opäť mohli prísť na svoje v martinských Jedľovinách. Škoda, že v obľúbenej lokalite nepomôže pri úprave trate snežné delo.

Bežkárska trať na Martinských holiach.Bežkárska trať na Martinských holiach. (Zdroj: ARCHÍV JH)

MARTIN. Okruh na bežecké lyžovanie v martinských Jedľovinách v minulých týždňoch opäť ožil. Primrzlo, napadol prírodný sneh, a tak sa na bežkách dalo prejsť až na Stráne. Oteplenie však vyznávačom bielej stopy pokazilo náladu.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Bez pomoci to neutiahnu

„Ešte približne v polovici minulého týždňa sa dalo dobre zašportovať na šesťkilometrovom okruhu, ktorý sme upravili ratrakom,“ hovorí Ján Holiga, ktorý sa spolu s kolegami z lyžiarskeho oddielu KBL Martin o trate v Jedľovinách stará.

Postupne sa ale podmienky na bežkovanie pre nepriaznivé počasie zhoršovali. Na prípravu stopy pod Martinskými hoľami by sa mohlo využívať snežné delo, umelý sneh by životnosť trate vzhľadom na zloženie i množstvo určite predĺžil, no jeho prevádzka je veľmi nákladná.

SkryťVypnúť reklamu

„Mali sme od priekopských hasičov požičané benzínové čerpadlo. To však za hodinu spotrebovalo 20 litrov benzínu a podarilo sa zasnežiť len malý fliačik. Keďže peniaze na pohonné hmoty idú len z nášho rodinného rozpočtu, bez pomoci z iných zdrojov sa to nedá utiahnuť,“ povedal športový nadšenec.

Dve alternatívy

V spolupráci so správou športových zariadení mesta Martin sa ešte pokúsili získať elektrické čerpadlo, ktoré by znížilo náklady na prevádzku snežného dela.

„Jeho cena sa ale pohybuje na úrovni 12-tisíc eur, čo je vysoká suma,“ vysvetľuje Ján Holiga.

Ten spolu s otcom už investoval vlastné peniaze do nákupu ratraku, ktorým upravuje bežkárske trate.

V prípade, že sa v Jedľovinách športovať nedá, je pre nadšencov bielej stopy pripravený 2,5 km dlhý okruh na Martinských holiach. Jeho začiatok je za Hotelom Martinské hole a pokračuje okolo vodárenskej chaty potom ďalej smerom ku ferrate a naspäť.

SkryťVypnúť reklamu

„Keď sa nedá trénovať dolu, presunieme sa hore na Martinky. Spomínané trate využívajú nielen ľudia z nášho oddielu, ale je samozrejmosťou, že môže prísť každý, kto má chuť príjemne stráviť svoj voľný čas a niečo spraviť aj pre svoje zdravie,“ dodal Ján Holiga.

SkryťVypnúť reklamu

Najčítanejšie na My Turiec

Komerčné články

  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  3. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  4. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  5. Domáce poistenie v dobe nárastu extrémov počasia a škôd
  6. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje
  7. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo
  8. Urobte krok k štúdiu, ktoré premení vašu vášeň na profesiu.
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete
  2. Invázne rastliny ako superpotraviny
  3. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár
  4. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž
  5. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne
  6. OTS: Stanovisko LESY SR k tvrdeniam politickej strany Demokrati
  7. Tento recept na svieže letné občerstvenie si nenechajte ujsť
  8. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie
  1. Iónske či Dodekanské ostrovy? Nie je jedno, kam do Grécka idete 5 805
  2. V Maroku sa za pár dní ocitnete v horách, púšti aj pri oceáne 4 703
  3. Čistenie detských zubov ako boj? Rodičia opisujú, čo im pomohlo 4 352
  4. Toto je Balkán? Roky prehliadané Albánsko prekvapuje 4 300
  5. Top dopravné stavby, ktoré menia Bratislavu a okolie 3 498
  6. Hirošima (reportáž Johna Herseyho) v denníkoch SME a Korzár 2 765
  7. Ako sa vyhnúť cukrovke 2. typu: Prvý krok urobte ešte dnes 1 791
  8. Keď tankovaním získate viac než len plnú nádrž 1 657
  1. Anton Kaiser: 100 rokov organizovanej turistiky L.
  2. Zuza Fialová: Výrok „ľudstvo si vždy nejako poradilo“ v reakcii na krízu je prejavom hlbokej neznalosti. Nič také ako „ľudstvo“ neexistuje.
  3. Anna Šuhajdová: Akú reálnu hodnotu prináša akcionárom a budúcim investorom dohoda Nvidia a AMD s americkou vládou?
  4. Július Alexy: MňAGA
  5. Adriana Boysová: Čomu veríme?
  6. Monika Albertiová: Je to tu na... nič, no zostanem tu žiť (kým sa dá)
  7. Zdravotní Klauni: Na lámanie ľadov majú nos. Ako zdravotní klauni pracujú s odmietnutím?
  8. Jaroslav Liptak: Od Moskvy po Caracas: návod na vládu bez otravného Bruselu
  1. Monika Albertiová: Máme po puči 14 223
  2. Ivan Mlynár: Matúš Šutaj Eštok, na konci dňa hlboké ospravedlnenie Hamranovi, Spišiakovi a čurillovcom stačiť nebude 12 968
  3. Elena Antalová: Takže k tým Rážovcom a nášmu skvelému životu 12 114
  4. Ivan Čáni: V Smere seno nežerú. Tomu verím. 9 677
  5. Grácz Ján: Krátky oznam pre všetkých národovcov. 8 113
  6. Jozef Foltýn: Podpriemerný Slovan zaujal len arogantným trénerom 7 805
  7. Ján Valchár: Keď Rusku ide karta, tak ešte jeden blog 6 945
  8. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom 6 681
  1. Věra Tepličková: Pozrieť sa bez hnusu do zrkadla by mali vedieť aj šaškovia
  2. Marcel Rebro: Z hľadiska vyššieho princípu: Prečo posielame Ukrajincom drony
  3. Radko Mačuha: Fico má nový slogan pre PS - poslušné slovensko.
  4. Marcel Rebro: Nezlomné deti padlých hrdinov ďakujú nezlomným Slovákom
  5. Věra Tepličková: Rýchla chôdza možno už len s evidenčným číslom
  6. INESS: Čo priniesla konkurencia zdravotných poisťovní
  7. Radko Mačuha: Ruský Disneyland.
  8. Radko Mačuha: Padák - slovenský vynález.
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Na cestách v kúpeľnom meste sa pracuje vo veľkom.

Pribudnú priechody pre chodcov i lavičky.


TASR
Nové hniezdo ochranári vystlali bocianom konármi.

Bocianí pár dostal novú šancu.


1

Priamovstrekové motory trpia najmä na krátkych mestských trasách.


Ilustračné foto

Opravami chcú zvýšiť bezpečnosť na ceste.


TASR 1

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?