Sobota, 17. apríl, 2021 | Meniny má RudolfKrížovkyKrížovky

Mechanickým rampám sa nechce ísť do dôchodku

Na železničnom priecestí pri martinskej Železničnej stanici testujú moderné elektronické závory. Navonok však ich skúšanie vyzerá dosť chaoticky.

Nové rampy sú v súčasnosti mimo prevádzky.Nové rampy sú v súčasnosti mimo prevádzky. (Zdroj: ROMAN BREZNIAK)

MARTIN. Viacerí Martinčania sa nestíhajú čudovať nad tým, čo sa deje okolo osadenia novej svetelnej signalizácie na železničnom priecestí v závere Škultétyho ulice, tesne pri martinskej vlakovej stanici. Dlhé roky tam fungovali mechanické závory, ktoré musel pracovník železnice vždy pred príchodom vlaku sklápať ručne. Približne pred dvoma rokmi na spomínanom mieste pribudlo nové automatické zvukovo-svetelné zariadenie.

Jedno priecestie, dvoje závor

Obidve zabezpečovacie zariadenia asi rok fungovali súčasne. Keď mal priecestím prejsť vlak, zavreli sa mechanické i elektronické rampy.

Skryť Vypnúť reklamu

„Išlo o testovaciu prevádzku. Keďže sa skúšal úplne nový typ zabezpečovacieho zariadenia, ktoré ešte ŽSR nepoužívali, bolo treba z bezpečnostných dôvodov používať paralelne aj staré závory obsluhované dopravným zamestnancom. Ten zaisťoval bezpečnú prevádzku a tiež kontroloval správnu činnosť nového zariadenia,“ vysvetlila Katarína Martinkovičová z odboru komunikácie Generálneho riaditeľstva ŽSR.

Inštalovanie modernejších závor na tomto priecestí určite malo svoj význam, pretože tie staré, aj keď boli sklopené, ľudia často nerešpektovali. V minulosti ich chodci podliezali a našli sa aj vodiči, ktorých spolujazdci vybehli von z auta a oni vo vozidle riskantne prešli cez koľajnice.

„Niektorí dokonca chceli nášho pracovníka napadnúť, keď im nebol ochotný závory otvoriť,“ vracia sa do minulosti prednosta vrútockej Železničnej stanice Peter Lisoň.

Skryť Vypnúť reklamu

Už mohlo byť všetko hotovo

Preto ľudí zaskočilo, keď rampy z nového zabezpečovacieho zariadenia odmontovali a výstražné svetlá prekryli. Teraz sa zas závory ovládajú ručne.

„Tak to je sila, som zvedavý, čoho sa ešte na tomto priecestí dočkáme,“ nechápavo krútil hlavou Milan z Martina.

Peter prechádza v tomto meste cez koľajnice takmer každý deň a zaujímala ho predovšetkým jedna vec.

„Chcel by som vedieť, kto tento cirkus platí. Niečo mi hovorí, že to ide z nášho vrecka,“ zamyslel sa.

Pod aktuálny stav sa podpísalo to, že pred koncom testovacej prevádzky sa dodávateľská firma rozhodla pre zmenu dovtedy používaných vonkajších prvkov. Mala totiž problém so zaistením technických podkladov pre schválenie zariadenia do trvalej prevádzky.

„V súčasnosti čakáme na predloženie všetkých potrebných dokumentov. Keď ich výrobca dodá, bude pokračovať overovacia prevádzka. Do prerušenia prebiehala hladko a ak by nedošlo k spomínaným problémom, už by nové zariadenie fungovalo bez obmedzení,“ povedala Katarína Martinkovičová.

Skryť Vypnúť reklamu

Následne ešte doplnila, že testované zariadenie patrí medzi najmodernejšie na Slovensku.

Je plne elektronické a na rozdiel od klasických reléových priecestných zabezpečovacích zariadení používa ako riadiace jadro počítače.

Nechajte si posielať prehľad najdôležitejších správ e-mailom

Inzercia - Tlačové správy

  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič
  2. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  3. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  4. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  5. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  6. Prihláste sa na odber nových newslettrov od SME
  7. Korporátne dlhopisy s fixným ročným výnosom od 7 do 8 %
  8. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  9. Festival pre dušu prináša návod, ako si zachovať duševnú pohodu
  10. Slováci sú rekordéri, majú aj 20 vernostných programov súčasne
  1. Happy Hour vymysleli námorníci, dnes poteší aj vaše auto
  2. Podcasty zdravotnej poisťovne Union sú najpočúvanejšie
  3. AURES Holdings sa vydáva na západ
  4. Výčínanie počasia spôsobuje najviac škôd v júni
  5. Dodávame len preverené riešenia, hovorí šéf ABRA Software
  6. Dobrým začiatkom stavby vyriešime veľa budúcich problémov.
  7. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku
  8. Pozor, stravné môže vzbudiť vlnu nevôle vašich zamestnancov
  9. Reverzné inžinierstvo na FVT
  10. Chceli by ste televízor alebo práčku k nákupu ako bonus?
  1. Telefóny čaká zásadná zmena. Z dnešných nezostane takmer nič 51 821
  2. Zo žraloka rybka. Ako sa rozpadlo impérium Maria Hoffmanna? 18 953
  3. Desať obľúbených miest Slovákov na letnú dovolenku v Chorvátsku 14 493
  4. Leto na ostrove Malta: desať najkrajších miest 11 582
  5. Krvou a železom: Ako Bismarck pred 150 rokmi zjednotil Nemecko 10 006
  6. Slovákom hrozia malé dôchodky. V čom je problém? 8 712
  7. Veľkonočné inšpirácie, rozhovor so Zuzanou Šebovou 7 984
  8. Plánujete dovolenku na leto? Toto sú najkrajšie pláže Turecka 7 803
  9. Bolesti kĺbov po Corone? Zbystrite pozornosť! 6 035
  10. Výber žiarovky môže mať vplyv na celkové zdravie 5 309
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy z SME | MY Turiec - aktuálne správy

Výstava - História lyžovania v Turci.

História športových aktivít je v meste bohatá.

5 h
Martin neprešiel cez Spišskú.

Vedenie klubu zhodnotilo účinkovanie prvoligového tímu kriticky. Pôsobenie mužstva považuje za najväčšie sklamanie počas štvorročného pôsobenia značky HK.

9 h
Svätý Martin so žobrákom v Katedrále sv. Martina v Bratislave z roku 1734, dielo G. R. Donnera

Martine vznikla iniciatíva za vytvorenie bronzovej sochy svätého Martina na koni aj so žobrákom v životnej veľkosti. Ak sa zámer podarí, na ktorom mieste v meste Martin by ste túto sochu umiestnili a prečo?

15 h

Najčítanejšie články MyRegiony.sk

Už ste čítali?